kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۱۱۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵

صاحبان صنایع لبنی: بازار کشش افزایش قیمت را ندارد

با وجود تصمیم اخیر دولت برای گرانی لبنیات، فعالان صنایع لبنی اعلام کردند چون بازار کشش افزایش قیمت ندارد لذا قیمت‌ها را گران نمی‌کنند.


محمدفربد نایب رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی در گفت‌وگو با فارس در مورد نتیجه جلسه اضطراری صنایع لبنی در مورد تصمیم‌گیری درباره قیمت محصولات لبنی، گفت: در این جلسه تصمیم گرفته شد که فعلا صنایع لبنی افزایش قیمتی بر روی محصول اعمال نکنند. وی در پاسخ به این سوال که با این تصمیم تکلیف قیمت خرید شیر خام چه می‌شود، گفت: قاعدتا در قیمت خرید شیر خام هم تغییری اعمال نمی‌شود، زیرا بازار کشش افزایش قیمت را ندارد.
نایب رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی تصریح کرد: با سازمان حمایت در مورد تصمیم اتخاذ شده مذاکره می‌کنیم و شرایط را به صورت مکتوب به اطلاع مقامات ذیربط می‌رسانیم. فربد با بیان اینکه حفظ دامدار به معنای حفظ کارخانجات تولید محصولات لبنی است، گفت: ما نمی‌خواهیم دامداران متضرر شوند، اما با شرایط اقتصادی جامعه چاره‌ای هم نداریم.
وی افزود: دو گزینه در مورد قیمت شیر وجود دارد یا اینکه کارخانجات شیر را گران بخرند یا اینکه دولت به تولیدکنندگان یارانه بپردازد.
نایب رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی بیان داشت: درخواست صنعت از دولت این است که به هر طریقی که شده تا پایان سال 94 دامداران را حمایت کند.