kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۱۱۷
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵
یک مسئول دولتی: اگر واحدهای نیمه تمام تکمیل نشوند

قیمت مسکن سال آینده گران می‌شود

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران نسبت به افزایش قیمت مسکن در سال آینده هشدار داد.



فریبرز واحدی در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان با اشاره به اینکه رکود بخش مسکن باعث شده تعداد صدور پروانه‌های ساختمانی کاهش یابد، گفت: اگر چنانچه واحدهای نیمه تمام هرچه زودتر به بهره‌برداری نرسند سال 95 و 96 جهش قیمت مسکن را تجربه خواهیم کرد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران افزود: پس باید به سمت تکمیل واحدهای نیمه تمام برویم و طبق آماری که به دست آمده در 2 سال گذشته تعداد واحدهای خالی از سکنه در تهران 325 هزار واحد مسکونی است اما در حال حاضر این عدد به 250 هزار واحد مسکونی کاهش یافته است.
به گزارش فارس، واحدی در ادامه با بیان اینکه 30 درصد نقدینگی کشور مربوط به صنعت ساختمان است، گفت: صنعت ساختمان می‌تواند به خروج اقتصاد از رکود کمک کند به طوری که بر اساس آمارهای منتشرشده سهم بخش مسکن در تولید ناخالص داخلی تا سال 80 بالغ بر 4/5 درصد بود و از سال 87 تا 91 این سهم ارزش افزوده در بخش مسکن به 5 درصد رسیده است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اینکه صنعت ساختمان 300 تا 400 فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند، گفت: باید به دنبال رونق صنعت ساختمان باشیم چرا که این صنعت می‌تواند موجب افزایش اشتغال و رونق اقتصاد در کشور شود.
وی گفت: دولت قصد دارد با تقویت عرضه و تقاضا و اهدای تسهیلات رونق را وارد بخش مسکن کند اما شاید به دلیل تحریم‌ها و کاهش توان نهادهای مالی و بانک‌ها موسسات مالی و بانک‌ها از اینکه تسهیلات پرداخت شده در بخش مسکن بازگشتی نداشته باشد آن‌چنان در اعطای تسهیلات به بخش مسکن استقبالی از خود نشان نمی‌دهد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران افزود: بر اساس طرح جامع مسکن سالانه باید 950 هزار واحد مسکونی احداث شود بنابراین طبق آماری که به دست آمده سال گذشته 500 هزار واحد مسکونی ساخته شد و این نشان می‌دهد در حال حاضر 450 هزار واحد مسکونی کسری داریم.
به گفته واحدی در سال گذشته 61 میلیارد تومان در بخش مسکن سرمایه‌گذاری صورت گرفته است و چیزی بالغ بر 34 میلیارد تومان سرمایه در این بخش به طرح‌های نیمه تمام اختصاص دارد.