kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۱۰۳
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵

هزاران فلسطینی با فریاد انتقام انتقام پدر نوزاد سوزانده شده را تشییع کردند

هزاران فلسطینی پیکر «سعد دوابشه» پدر کودک شهید «علی دوابشه» را که توسط صهیونیست‌ها سوزانده شده بود، در میان فریادهای انتقام، انتقام تشییع کردند.


هزاران نفر از مردم روستای دوما پیکر شهید سعد دوابشه را به سمت قبرستان این روستا که در فاصله 3 کیلومتری از این روستا قرار دارد تشییع کردند.
به گزارش تسنیم در این مراسم ده‌ها نفر از مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین، اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح و تعدادی از نمایندگان گروه‌های ملی فلسطین و نیز نمایندگان دستگاه‌های امنیتی و مدیران مؤسسات رسمی و خصوصی شرکت داشتند.
شرکت کنندگان در این مراسم در حالی که پرچم‌های فلسطین و گروه‌های فلسطینی را در دست داشتند، شعارهایی مبنی بر درخواست انتقام‌گیری خون شهید سعد دوابشه و فرزند خردسال وی را که چندی پیش توسط شهرک‌نشینان سوزانده شد، سر دادند.
شهرک‌نشینان صهیونیست حدود دو هفته پیش خانه یک شهروند فلسطینی در روستایی در نابلس واقع در کرانه باختری را آتش زدند که در جریان آن «علی دوابشه» کودک شیرخواره این خانواده در اثر شدت سوختگی جان باخت که این حادثه تروریستی با واکنش و محکومیت جامعه جهانی مواجه شد.
پدر این کودک نیز چند روز بعد در بیمارستان و در اثر شدت جراحت درگذشت و این در حالی است که مادر و فرزند 4 ساله این خانواده نیز همچنان در بیمارستان تحت درمان هستند.
تظاهرات در شیکاگو
شماری از فعالان ضد صهیونیست آمریکایی نیز با برگزاری تظاهرات در شیکاگو جنایت کودک‌سوزی توسط صهیونیست‌ها را محکوم کردند.
به گزارش خبرگزاری قدس، تظاهرکنندگان با حمل دست‌نوشته و پرچم فلسطین جنایت کودک‌سوزی را به شدت محکوم کردند و از جامعه جهانی خواستند سیاست‌های دوگانه خود را در قبال اسرائیل کنار بگذارند و عاملان جنایت سوزانده شدن علی سعد دوابشه کودک شیرخواره و 18 ماهه فلسطینی را بازداشت و در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه کنند. تظاهرکنندگان همچنین از دولت آمریکا خواستند دست از حمایت مالی از رژیم صهیونیستی بکشد.
بالاترین هدیه افتخاری فلسطین برای آرژانتین
دولت فلسطین به منظور تقدیر و تشکر از حمایت‌های رئیس جمهور آرژانتین از این کشور در برابر اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی به وی بالاترین هدیه افتخاری کشور را اعطا می‌کند.
صائب عریقات مذاکره کننده ارشد فلسطین با اعلام این خبر گفت: «این هدیه بزرگ‌ترین هدیه‌ای است که فلسطین می‌تواند به کسی بدهد و هم اکنون به کریستینیا فرناندز به دلیل کمک‌ها و حمایت‌هایش از فلسطین اعطا می‌شود.»