kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۰۳
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۹

راهپیمایی گسترده مردم سوریه در دفاع از ارتش و بشاراسد

هزاران سوری طی تظاهراتی گسترده و بی‌سابقه در دمشق، از رئیس‌جمهور و ارتش سوریه حمایت کردند.
هزاران سوری طی تظاهراتی گسترده و بی‌سابقه در دمشق، از رئیس‌جمهور و ارتش سوریه حمایت کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس، هزاران شهروند سوری در مرکز دمشق در حمایت از دولت سوریه تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان در حالی که به نفع «بشاراسد» شعار می‌دادند و عکس‌های وی را در دست داشتند، خواستار پیشروی ارتش سوریه در مناطق تحت کنترل تروریست‌ها شدند.
خبرگزاری رسمی سوریه موسوم به «سانا» این تظاهرات را از لحاظ گستردگی، طی سه سال اخیر بی‌سابقه دانست.
این راهپیمایی پس از آن برگزار شد که ارتش ظرف روزهای اخیر توانست با سرکوب تروریست‌ها به موفقیت‌هایی در میدان جنگ کسب کند.
خبر دیگر اینکه به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، «والری ایموس» معاون دبیرکل سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد، در پی اعلام آتش‌بس سه روزه در شهر حمص، نخستین گروه از افراد غیرنظامی از این شهر خارج شدند. بر اساس این بیانیه گروه فوق متشکل از 83 کودک، افراد سالمند و زن بودند.
بر اساس گزارش سازمان ملل، از دو سال پیش تاکنون حدود 2500 شهروند غیرنظامی حمص، در محاصره تروریست‌های مسلح هستند. این افراد، با گرسنگی، سوء تغذیه و انواع بیماری‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. دولت و افراد مسلح برای خروج غیرنظامیان از حمص، سه روز آتش‌بس اعلام کردند. این آتش‌بس امروز به پایان می‌رسد. این آتش بس طبق توافقنامه «ژنو-2» به اجرا درآمد.
فراخوان شیخ سلفی
«عبدالله المحیسنی» شیخ سلفی عربستان که حدود شش ماه است در سوریه به سر می‌برد، برای عضویت تروریست‌های جدید فراخوان داد؛ المحیسنی از اتباع عربستان، قطر و کویت خواست برای شرکت در به اصطلاح عملیات آزادسازی زندان حلب، به گروه‌های «داعش» و «جبهه النصره» ملحق شوند. این شیخ سعودی چند شماره تلفن برای بسیج جنگجویان داوطلب، روی شبکه اجتماعی «توییتر» قرار داده است.
از جمله ماموریت‌های المحیسنی این است که برای ایجاد آشتی میان داعش و جبهه النصره تلاش کند.
سایر رویدادها
* وزیر امنیت داخلی آمریکا جنگ داخلی در سوریه را یک تهدید برای امنیت کشورش دانست.
* روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» فاش کرد، شماری از مجروحان گروه‌های مسلح در سوریه برای درمان به اسرائیل منتقل شدند.