kayhan.ir

کد خبر: ۵۱۵۰۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷
نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با کیهان:

جنایات آمریکا علیه ملت ایران با توافق هسته‌ای فراموش نمی‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رفتار ما در قبال سیاست‌های خصمانه آمریکا پس از مذاکرات وین تغییر نکرده است، تاکید کردند: هیچ گاه نباید لیست جنایت‌های آمریکا در طول 36 سال گذشته از حافظه مردم پاک شود.
سرویس سیاسی-

از روز پس از توافق هسته‌ای در برخی از رسانه‌ها شاهد هستیم به بهانه اتفاقاتی که در حوزه هسته‌ای افتاده است به دنبال آن هستند تا با قبح زدایی از سیاست‌های خصمانه آمریکا در طول 36 سال گذشته، فضا را به سمت تطهیر چهره آمریکا پیش ببرند.
از همین روی عده‌ای با ذوق زدگی خاصی تحقق آرزوهای خود را در شکستن تابوی ارتباط با آمریکا و فراموش کردن خوی استکباری دولت آمریکا دنبال می‌کنند، در حالیکه چه قبل از توافق و چه پس از آن هیچ تغییررفتاری از سوی آمریکایی‌ها در قبال ملت ایران دیده نمی‌شود.
در همین ارتباط چندی پیش رهبر انقلاب در جمع دانشجویان در پاسخ به سوالی درباره موضوع مبارزه با استکبار پس از مذاکرات هسته‌ای تأکید کردند: مبارزه با استکبار و نظام سلطه، براساس مبانی قرآنی، هیچ‌گاه تعطیل‌پذیر نیست و امروز آمریکا کامل‌ترین مصداق استکبار است.
ایشان افزودند: به مسئولین مذاکره‌کننده نیز گفته‌ایم که «فقط در موضوع هسته‌ای حق دارید مذاکره کنید» و با اینکه طرف آمریکایی گاهی مسائل منطقه، از جمله سوریه و یمن را پیش می‌کشد، مسئولین ما می‌گویند: «در این مسائل مذاکره نمی‌کنیم».
در همین ارتباط حسین نجابت نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با کیهان در خصوص ذوق زدگی برخی از جریان‌های سیاسی برای ارتباط با آمریکا پس از توافق هسته‌ای گفت: متاسفانه برخی پس از توافق هسته‌ای به صراحت عنوان کردند که به دنبال شکستن تابوی ارتباط با آمریکا و مذاکره با این کشور درباره سایر موضوعات هستند.
وی با اشاره به اینکه دادو ستدی در موضوع پرونده هسته‌ای صورت گرفته است که قابل نقد است اظهار داشت: واقعیت این است که حتی با فرض حل پرونده هسته‌ای بین ایران و آمریکا نمی‌توان جنایت‌های دیگر آمریکا برعلیه مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران را فراموش کرد.
نجابت  ادامه داد: جریان سیاسی خواهان تسلیم درقبال آمریکا قصد دارد  عادی‌سازی روابط با کاخ سفید را از مسایل منطقه آغازکند ودر ادامه به سایر موضوعات داخلی ربط دهد که این گونه رفتارها برخلاف مفاهیم قرآنی و مبانی انقلاب اسلامی است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به این موضوع که پس از توافق هسته‌ای نیز آمریکا دست از خوی استکباری خود برنداشته است خاطر نشان کرد: هرگاه آمریکا از رفتار استکباری خود نسبت به جمهوری اسلامی برگردد آنگاه ما نیز به دولت آمریکا اعتماد خواهیم کرد که البته این مسئله جزو محالات است.
حجت‌الاسلام علی رضا سلیمی نماینده مردم محلات در شورای اسلامی با اشاره به خوی استکباری دولتمردان کاخ سفید در قبال ملت ایران اسلامی گفت: خوی آمریکا استکباری است و بعد از توافق هسته‌ای نیز شاهد هستیم که از اوباما گرفته تا وزیر انرژی آمریکا ما را تهدید کردند که نشان می‌دهد همچنان آمریکایی‌ها از گذشته خود توبه نکرده‌اند.
وی با تاکید بر این نکته که هیچ گاه نباید لیست جنایت‌های آمریکا در طول 36 سال  گذشته از حافظه مردم پاک شود اظهار داشت: راه مبارزه با استکبار همچنان ادامه دارد و کسانی که بایک پیشنهاد هسته‌ای اختیار از کف داده‌اند کسانی هستند که الفبای مبارزه با آمریکا را نمی‌دانند و تاکنون هزینه‌ای برای انقلاب پرداخت نکرده‌اند .
نماینده مردم محلات در شورای اسلامی  با اشاره به اینکه هدف از عادی‌سازی روابط با آمریکا آن است تا هژمونی ایران در منطقه را تضعیف کنند خاطر نشان کرد: نظام سلطه و ایادی داخلی آنها به دنبال مهار هوشمندانه جبهه مقاومت در منطقه هستند تا در حوزه‌هایی که جمهوری اسلامی اثرگذار است فشار بیاورند و عمق استراتژیک نظام اسلامی و جبهه مقاومت در منطقه را به چالش بکشند.
ابراهیم آقا محمدی نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با کیهان اظهار داشت: بعضی از جریانات و افراد از همان ابتدای انقلاب  علاقه‌مند ارتباط با آمریکا بودند اما به دلیل اینکه گرفتار موج انقلاب اسلامی شدند نتوانستند که قبح این مسئله را از بین ببرند.
وی  با تاکید بر اینکه برخی به بهانه توافق هسته‌ای به دنبال قبح زدایی از رابطه با آمریکا هستند تاکید کرد: عده‌ای معدود در کشور به دنبال آن هستند تا با رها کردن اسلام و راه حضرت امام(ره)،  به سمت کاخ سفید غش کنند این در حالی است که ملت آگاه ایران اجازه عرض اندام به این جریانات را نخواهند داد.
سید امیر حسین قاضی زاده نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در این زمینه اظهار داشت: جریان روشنفکر وابسته به غرب از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به دلیل ذوب شدن در فرهنگ لیبرالی به دنبال اسلام‌زدایی از تمامی حوزه‌ها هستند.
وی با اشاره به اینکه جریان غرب زده در سیاست خارجی به دنبال وادادگی و استحاله ارزش‌های انقلاب اسلامی هستندخاطر نشان کرد: موضوع عادی‌سازی روابط با آمریکا از سوی این طیف فکری موضوع جدیدی نیست و مترصد آن هستند تا از غفلت مردم و دلسوزان انقلاب سواستفاده کنند تا بتوانند آرزوهای گذشتگان خود را عملی کنند که البته بعید است بتوانند کاری از پیش ببرند.
همچنین لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هیچ وقت فراتر از موضوع هسته‌ای در سایر موارد با آمریکایی‌ها ارتباط برقرار نکرده ایم گفت: با توجه به روحیه استکباری که دولت آمریکا دارد هیچ گاه از باب صداقت با ملت ایران برخورد نکرده است و هیچ وقت هم از ما راضی نخواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه کسانی که از خواب آشفته دوستی با آمریکا  را می‌بینند باید بیدار شوند تاکید کرد: جریان حامی آمریکا در کشور باید واقعیت‌ها را بپذیرند و ملت ما احتیاجی به ارتباط با آمریکا ندارند مگر آنکه دولتمردان کاخ‌سفید از ماهیت استکباری خود دست بردارند.