kayhan.ir

کد خبر: ۵۱۴۳۵
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲

امام‌جمعه شیراز: توسعه حرم مطهر شاهچراغ(ع) با موانع بسیاری روبه‌رو است

امام‌جمعه شیراز گفت: توسعه حرم مطهر شاهچراغ(ع) با موانع بسیاری روبه‌رو است و باید این حرم را از ذهنیت‌ها، برداشت‌های منفی و افکار غیرقانونی و غیرشرعی نجات داد.

آیت‌الله اسدالله ایمانی در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) در شیراز افزود: متولیان حرم‌های دیگر در کشور باید به فکر نجات حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و دیگر امامزادگان واجب التعظیم در شهر شیراز باشند و برای رفع مشکلات این حرم‌ها به ویژه در بحث طرح توسعه چاره‌اندیشی کنند.
وی بیان داشت: فردی که می‌خواهد درباره این حرم مطهر تصمیم‌گیری و اظهارنظر کند باید شناخت عمیقی از مسائل و مشکلات و مطالبات رهبر معظم انقلاب از این حرم داشته باشد و آنها را درک کند اما متاسفانه شاهد درک این موضوع از سوی برخی از دست‌اندرکاران و تصمیم‌گیران داخل و خارج از استان برای حرم مطهر شاهچراغ(ع) نیستیم.
وی اضافه کرد: هم اینک متاسفانه راه‌های دسترسی به این حرم مطهر بسته شده و در این زمینه با مشکل روبه‌رو هستیم و مردم با سختی و مشکلات فراوان خود را به این مکان مقدس می‌رسانند.
آیت‌الله ایمانی ادامه داد: انتظار است کمیسیون ماده پنج استان فارس مبحث راه‌های دسترسی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) را با جدیت دنبال کند و با بهانه‌تراشی، طرح باز شدن خیابان‌های اطراف حرم را رد نکنند.
وی افزود: هر بار عده‌ای با بهانه‌های مختلف از جمله حفظ میراث فرهنگی مانع از توسعه حرم مطهر شاهچراغ(ع) می‌شوند و باید از آقایان پرسید چرا راه ورود به حرم شاهچراغ(ع) را می‌بندید، و اجازه ورود افراد به حرم داده نمی‌شود، چرا حرم را محدود کرده و راه‌های آن را بسته‌اید، چرا می‌خواهید حرم در یک محیط بسته بماند؟
امام‌جمعه شیراز بیان کرد: حرم حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) نیازمند راه‌های دسترسی است چرا آقایان هر روز با یک مصوبه و نامه تمام کارهای مناسبی که در این حرم در حال انجام است را خنثی می‌کنند؟
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری افزود: باید از آقایان پرسید بالاخره مسئول طرح توسعه 57 هکتاری حرم‌های مطهر در شیراز چه کسی است؟ آیا متولی حرم شاهچراغ(ع) نقش دارد یا ندارد؟ و آقایان باید پاسخگوی نامه، مصوبات و تصمیم‌های هر روز خود باشند.
آیت‌الله ایمانی اظهار داشت: مصوبه شده است که 57 هکتار اطراف حرم مطهر شاهچراغ(ع) در شیراز در اختیار سه حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع)، سیدمیرمحمدبن موسی(ع) و سیدعلاءالدین حسین(ع) باشد و هر سه حرم به عنوان یک قطب زیارتی دیده شود اما برخی به دنبال ایجاد دو قطب زیارتی درشیراز هستند و اجازه اتصال این حرم‌ها را نمی‌دهند و با عنوان‌های مختلف و با اشکال گوناگون اقدام به کارشکنی و ممانعت از توسعه حرم‌ها در شیراز می‌کنند به گونه‌ای که هم‌اینک پس از گذشت سال‌ها به فکر شناسایی و ثبت خانه‌های تاریخی افتاده‌اند و برای مشتی خشت و آجر حریم قائل هستند اما برای حرم شاهچراغ(ع) حریم قائل نیستند.