kayhan.ir

کد خبر: ۵۱۴۲۲
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸

زرچشمه بهشت گمشده ایران(از نگاه دوربین)

زرچشمه اسفرجان بهشت گمشده ایران است که از نگاه مسئولان دور مانده است.

این چشمه در 12 کیلومتری روستای هونجان قرار دارد و برای رسیدن به آن باید جاده خاکی و کوهستانی را پیمود. عبور از این جاده به خودروهای سواری آسیب زیادی وارد می‌کند.
لذا خودروی شاسی بلند بهترین گزینه برای عبور از این جاده است.
آب زرچشمه دارای کیفیت بالایی است و به گفته اهالی بومی هونجان آب این چشمه شفای امراض مختلف از جمله بیماری‌های گوارشی است. این آب از زیر کوه‌های مرز سمیرم به طرف هونجان جاری و باغات این منطقه را سیراب می‌سازد و به حرکت خود به طرف اسفرجان ادامه می‌دهد و در مسیر خویش باغات، اراضی کشاورزی و جنگل‌ها را مشروب می‌سازد و باعث شادابی آنها می‌شود و مناظر زیبایی به نمایش می‌گذارد.
زیبایی و بکر بودن طبیعت «زرچشمه» گردشگران زیادی به خود جلب کرده اما این مکان فاقد امکانات مناسب برای گردشگران است. جاده سنگلاخی کوهستانی، نبود امکانات رفاهی مثل مراکز خرید مایحتاج مسافران، فقدان سرویس‌های بهداشتی، نبود گاز و برق در منطقه،... از جمله مشکلاتی است که گردشگران با آن مواجه هستند. اگر جاده 12 کیلومتری زرچشمه آسفالت شود بسترهای لازم برای احداث مراکز رفاهی و بهداشتی برای گردشگران فراهم خواهد شد و مراکز نظارتی از جمله نیروی انتظامی حضور فعال‌تری در منطقه خواهد داشت. این مسئله سبب جذب گردشگران بیشتری می‌شود و به رونق اقتصادی منطقه افزوده خواهد شد.
اصفهان - خبرنگار کیهان