kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۷۶۵
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱
نمایندگان مجلس:

نباید بازار کشور را به خارجی‌ها تحویل دهیم

رئیس کمیسیون اصل 44 مجلس با تاکید بر اینکه نباید بازار کشور را به یکباره به خارجی‌ها و اروپایی‌ها به بهانه لغو تحریم تحویل دهیم، گفت: اقتصاد مقاومتی سیاست دولت در دوران پساتحریم باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمیدرضا فولادگر ظهر دیروز در بیست و چهارمین اجلاس سراسری رؤسا و دبیران خانه‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور که در سالن همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر با شرایط خاصی در اقتصاد کشور مواجه هستیم که در یک دوره انتقالی می‌خواهیم از تحریم به دوره پساتحریم گذر کنیم و باید آثار تدریجی رفع تحریم‌ها مورد توجه قرار گیرد چون تحریم‌ها در یک مرحله برداشته نمی‌شود. وی افزود: با تمام سخت‌کوشی‌هایی که تیم مذاکره‌کننده داشت اما ما با طرفی مواجه هستیم که اصل این نظام و انقلاب را قبول ندارد و به نظر من این مسیر، مسیری دشوار و صعب‌العبور است و نباید تصور کنیم که به یک باره وارد اقتصاد بین‌المللی شدیم و تحریم‌ها به یک باره به پایان می‌رسد. وی یادآور شد: باید به کالای تولید ملی توجه ویژه داشته باشیم و حقوق تولیدکنندگان ایرانی را در نظر بگیریم چون ممکن است با واردات بی‌رویه کالاهای خارجی، تولیدکننده به شدت آسیب ببیند در نتیجه اگر ما از این شرایط مراقبت نکنیم شرایط بدتر از تحریم به ما تحمیل خواهد شد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر تعرفه 45 یا 50 درصدی خودرو را یک شبه بردارند در همان روز اول صنعت خودروسازی ما ورشکسته می‌شود و باید تولیدکنندگان ما کیفیت محصولات خود را افزایش دهند.
تولید داخلی نباید اسیر واردات بی‌رویه شود
نایب رئيس کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز با تاکید بر اینکه تولید داخلی نباید اسیر واردات بی‌رویه از چین و یا ترکیه و سایر کشورها شود افزود: باید با مدیریت صحیح منابع به سمت تحول اقتصادی حرکت کنیم.
منصور حقیقت‌پور با بیان اینکه آزاد شدن پول‌ها و سرمایه‌های ایران در خارج از کشور و دارایی‌های مورد نظر شرط لازم است اما کافی به نظر نمی‌رسد، یادآور شد: ما نباید دروازه‌های کشور را برای واردات بی‌رویه از مواد غذایی گرفته تا کفش و پوشاک و سایر نیازهای اساسی به روی خارجی‌ها بدون حساب و کتاب باز کنیم بلکه بهتر است نگاهی اساسی و امیدی واقعی به تحولات اقتصادی داخلی داشته باشیم.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس عنوان کرد: اگر هوشمندانه در این قضیه ورود پیدا کنیم قطعا جلوی واردات بی‌رویه را گرفته و انگیزه صادرات برای تولیدکنندگان داخلی فراهم می‌آوریم که در این ماجرا نیز به یقین سود واقعی را تولیدکنندگان ما می‌برند.
وی گفت: باید با تصمیمات حساب شده اقتصاد کشور متحول شود زیرا علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران خارجی برای انتقال تکنولوژی به داخل کشور زمان‌بر است و نباید دلخوش به رفع تحریم‌های اقتصادی در کوتاه مدت باشیم.