kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۷۶۲
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷
با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سوريه صورت گرفت

برگزاري همايش رسانه‌هاي بين المللي در مواجهه با تروريسم تکفيري

همایش رسانه های بین المللی در مواجهه با تروریسم تکفیری با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان در دمشق پایتخت سوریه برگزار شد.


به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، همزمان با اوج گرفتن تنش ها و خشونت های منطقه ای در سوریه، عراق و یمن، نشست دو روزه رسانه‌های بین‌المللی در مواجهه با تروریسم تکفیری در دمشق، برگزار شد.
در این نشست که با حضور عمران الزعبی، وزیر اطلاع رسانی سوریه، جنتی وزیر ارشاد کشورمان و تنی چند از شخصیت های سیاسی و رسانه ای منطقه افتتاح شد، سخنرانان به بیان دیدگاه های خود پرداختند.
عمران الزعبی، وزیر اطلاع رسانی سوریه در این همایش خاطرنشان کرد : هم اکنون تفکرات و سیاستهای صهیونیستی، وهابی و عثمانی اردوغان به شکل به هم پیوسته و متحد کشورهای سوریه، عراق، یمن، لیبی، مصر و الجزایر را هدف قرار داده‌اند.
در روز نخست این نشست، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان و علی جنتی، وزیر ارشاد جمهوری اسلامی ایران و ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه به بیان نظرات خود
پرداختند.
علی جنتی وزیر ارشاد کشورمان نیز با بیان اینکه باید در جبهه جنگ علیه صهیونیسم و نژادپرستی از یکسو و جبهه تکفیر، جهل و تعصب از سوی دیگر ایستاد،گفت: اندیشه های تکفیری به دلیل قرائت نادرست از دین حنیف اسلام شکل گرفته است.
ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه نیز با بیان اینکه مواضع و سیاستهای جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با بحران سوریه ثابت بوده و هیچ تغییری نکرده است، خاطرنشان کرد: ضرورت‌های امنیتی، همراهی کشورهای هم پیمان در منطقه علیه تروریسم تکفیری را ضروری ساخته
است.
در این همایش بیش از 130 تن از شخصیت‌های رسانه ای سوریه، منطقه و جهان حضور داشتند.