kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۷۲۷
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴

حذف سوریان، حادثه بزرگ مسابقات لهستان

در روزی که قاسم رضایی به فینال جام پیتلاسینسکی لهستان رسید،شکست وحذف حمید سوریان در همان مسابقه نخست حادثه بزرگ این تورنمنت لقب گرفت.

پنجاه و هشتمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام پیت لاسینسکی لهستان از ظهر دیروز در 4 وزن آغاز شد و 4 فرنگی کار کشورمان در اوزان 59 و 98 کیلوگرم به مصاف حریفان خود رفتند که در این بین تنها  قاسم رضایی در مرحله نیمه نهایی وزن 98 کیلوگرم موفق شد آردو آروسار از استونی را با نتیجه 4 بر صفر شکست دهد و به فینال این وزن برسد.
اما سایر فرنگی‌کاران ایران توفیقی برای رسیدن به دیدار پایانی نداشتند. در وزن 59 کیلوگرم که کادر فنی حمید سوریان و محسن حاجی‌پور را برای باز شدن گره این وزن به لهستان برده بود، سوریان در همان دور اول با نتیجه 4 بر 4 به ابراگیم لابازانوف از روسیه باخت و از دور رقابت‌ها کنار رفت. محسن حاجی‌پور هم پس از استراحت در دور اول، 8 بر صفر البک تاژیف از بلاروس را برد اما در دور بعد با نتیجه 10 بر 7 مقابل هامت رستم از ترکیه شکست خورد.همچنین در وزن 98 کیلوگرم مهدی علیاری پس از اینکه 8 بر صفر بالاژ کیس از مجارستان را برد، مقابل پیتر اوهلر از آلمان 6 بر 2 شکست خورد تا در گروه شانس مجدد به دنبال مدال برنز باشد. برنده علیاری، حریف قاسم رضایی در مسابقه فینال است.مهدی زیدوند و محمدعلی گرایی دو کشتی‌گیر ایران هستند که امروزدر وزن 66 کیلوگرم مسابقه می‌دهند.
4  مدال برای 5 آزادکار
همچنین در تورنمنت بین‌المللی کشتی آزاد جام زیلکوفسکی که در ورشوی لهستان برگزارشد تیم پنج نفره ایران در این ر‌قا‌بتها صاحب دو مدال طلا توسط علیرضا قاسمی (74 کیلوگرم) و عباس طحان (97 کیلوگرم) و همچنین دو مدال برنز توسط مرتضی رضایی قلعه (74 کیلوگرم) و محمد حسین محمدیان (97 کیلوگرم) شد.