kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۷۲۶
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴
حاشیه‌ها و عملکرد ضعیف سرانجام پاشنه آشیل آقای رئیس شد

رستگار از ریاست فدراسیون جودو استعفا کرد

رئیس فدراسیون جودو از سمت خود در این فدراسیون استعفا کرد.


درپی اتفاقات و نتایج ضعیف و همچنین انتقادات فراوان نسبت به عملکرد فدراسیون جودو، محمدعلی رستگار سرانجام مجبور به استعفا از ریاست این فدراسیون شد. رستگار چهارم مهرماه سال 1391 با رای اکثریت اعضای مجمع به عنوان رئیس چهار سال آینده فدراسیون جودو انتخاب شد اما درحالی که هنوز دوره ریاست وی به پایان نرسیده بود از سمت خود کناره‌گیری کرد.
قرار است از بین برانوش نیک‌بین، آرش میراسماعیلی یا محمد درخشان یکی به عنوان سرپرست جدید فدراسیون جودو منصوب شود که در این میان شانس میراسماعیلی بیشتر از سایرین است. وزارت ورزش و جوانان در تلاش است تا با توجه به فاصله حدودا یک ساله باقی‌ مانده تا آغاز بازی‌های المپیک 2016 ریو هر‌ چه‌ سریع‌تر انتخابات فدراسیون جودو را برگزار کند تا این رشته بتواند نتایج مناسبی را در المپیک کسب کند. براین اساس تا شش ماه آینده انتخابات فدراسیون جودو برگزار خواهد شد.
سید محمود میران کاپیتان سابق تیم ملی جودو که قرار است مهر ماه در مسابقات پیشکسوتان هلند شرکت کند در مورد تغییرات فدراسیون جودو گفت: معتقدم تا امکانات و بودجه مناسب برای جودو در نظر گرفته نشود تغییرات هیچ تاثیری در روند این رشته نخواهد داشت. بارها و بارها اگر رئیس این فدراسیون را تغییر دهیم تا زمانی که بستر فراهم نشود، نمی‌توانیم به موفقیت برسیم. وی ادامه داد: باید پشتوانه‌سازی کرد و لازمه این کار بودجه مناسب است. تا زمانی که این کار صورت نگیرد، مطمئن باشید هیچ اتفاقی نمی‌افتد و باید برای رسیدن به موفقیت بستر و امکانات را نیز فراهم کرد.