kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۷۲۱
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳
معاون وزیر کشور:

یک هزار میلیارد تومان برای خرید بالگرد به استان‌ها اختصاص یافت

معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مدیریت بحران در بازدید از مناطق سیل‌زده سوادکوه از اختصاص یک هزار میلیارد تومان برای خرید بالگرد برای استان‌ها به منظور کمک به آسیب دیدگان در مواقع بحرانی خبر داد.
ساری- خبرنگار کیهان:

اسماعیل نجار افزود: 500 میلیارد تومان برای خرید ماشین‌آلات راهداری و راهسازی به وزارت راه تخصیص یافته است.
وی در خصوص پرداخت خسارت به سیل‌زدگان گفت: میزان پرداخت خسارت بلاعوض به هر واحد روستایی تخریب شده از 1/5 میلیون تومان به 5 میلیون تومان افزایش یافت و به خانواده هر فرد فوت شده مبلغ 2 میلیون پرداخت می‌شود.
وی عمده حوادث ناشی از سیل را عدم توجه به اخطارها حتی اخطارهای موردی و تصرف غیرقانونی حریم رودخانه‌ها عنوان کرد و افزود: مردم و مسئولان باید بطور قاطع برای پیشگیری از حوادث نکات ایمنی ساخت و سازها را رعایت کنند.
وی با تأکید به مسئولان بر تسریع عملیات پاکسازی و مرمت نقاط حادثه‌دیده در سیلاب اخیر افزود: باید برای تسکین آلام خسارت‌دیدگان هر چه سریعتر اقدامات مؤثر صورت گیرد زیرا اگر کمک‌رسانی با تأخیر انجام شود اثر خود را از دست خواهد داد.
نجار با تأکید بر اینکه حوادث طبیعی هیچگاه خبر نمی‌دهد، اذعان کرد: باید برای آینده نیز هم اکنون پیش‌بینی کرد و اقدامات اساسی برای مقابله با بلایای طبیعی همچون سیل را انجام داد تا مانع از خسارت‌های دیگر شویم.
نجار با تأکید بر اینکه باید اندازه و سطح حادثه را درست ببینیم، تصریح کرد: آنچه که در حوادث همچون سیل اخیر در مازندران مهم است نجات جان انسان‌هاست که خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر تلفات جانی در سیل اخیر گزارش نشده است.
وهابی فرماندار سوادکوه در جریان بازدید معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مدیریت بحران کشور گفت: بیشترین خسارات سیل به بخش راه و معابر شهری است به طوری که سیل به 70 درصد از روستاها آسیب وارد کرده و بعضی از خانه‌های روستایی در آنها به طور کامل تخریب شدند. وی افزود: در شهر زیراب در 3 نقطه، 13 واحد مسکونی و تعدادی واحد تجاری به صورت 100 درصد تخریب شد.
وی با اشاره به نقاط حادثه خیز شهرستان افزود: در سطح شهرستان 4 نقطه بحرانی وجود دارد که 20 واحد مسکونی در سوادکوه در معرض تهدید رانش قرار دارد و این واحدهای مسکونی و تجاری هر لحظه در خطر رانش و فرو ریختن قرار دارند.