kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۷۱۹
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳
با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

نخستین سامانه خدمات رایانش ابری کشور در همدان راه‌اندازی شد

نخستین سامانه خدمات رایانش ابری کشور با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همدان راه‌اندازی شد.
همدان- خبرنگار کیهان:

محمود واعظی بعد از ظهر دیروز در مراسم رونمایی از نخستین خدمات رایانش ابری اظهار کرد: ایجاد فضای مناسب برای راه‌اندازی کسب و کار جوانان از طریق فضای مجازی امکان‌پذیر بوده و با ارائه خدمات رایانش ابری این مهم محقق شده است.
وی با تأکید بر اینکه از نیروی جوان و با استعداد همواره حمایت خواهیم کرد، بیان کرد: خدمات رایانش ابری با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه الزهرا بومی‌سازی شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بااشاره به اینکه ارائه خدمات و راه‌اندازی خدمات رایانش ابری در استان همدان برای نخستین بار در کشور انجام شده، افزود: تیمی از دانشگاه الزهرا نیز مشغول راه‌اندازی این خدمات در استان گلستان هستند.  وی گفت: ایجاد شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات از جمله دغدغه‌ها و سیاست‌های جدی دولت است.
در این راستا تاکنون زیرساخت‌های بسیار خوبی در کشور ایجاد شده و برای اجرای کامل این شبکه در آینده تلاش خواهیم کرد.
وی خاطرنشان ساخت: همچنین طراحی و اجرای سیستم عامل ملی، جزو پروژه‌های اصلی وزارت‌خانه است که در این زمینه ورود و همکاری پژوهشکده‌ها، دانشگاهها، شرکت‌های خصوصی و... ضرورت دارد.
واعظی اعلام کرد: در نظر داریم با جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ITC نسبت به ایجاد اشتغال بالا اقدام کنیم. وی یادآور شد: با توجه به موقعیت استان همدان از لحاظ زیرساخت‌های بسیار مناسب مخابراتی و ارتباطی، قصد داریم همدان را به عنوان پایلوت اجرای طرح دولت الکترونیک انتخاب کنیم.
وزیر ارتباطات به فعال کردن مجدد سایت ماهواره مخابراتی اسدآباد اشاره کرد و اظهار داشت: سایت ماهواره اسدآباد را به عنوان «تله‌هاوس» فعال خواهیم کرد و از این پس در کنار دو سایت دیگر کشور، مدیریت ارتباطی و کنترل ترافیک سایت‌ها و محتواهای داخلی و خارجی را برعهده خواهد داشت.
بنابراین گزارش واعظی در سفر به استان همدان، ضمن دیدار از امکانات و تجهیزات ارتباطی شهرستان تویسرکان، به خبرنگاران گفت: در حال حاضر حدود یک هزار مگابایت پهنای باند در کشور اختصاص داده‌ایم که 296 مگابایت آن استفاده می‌شود. وی یادآور شد: برای واگذاری مابقی هزار مگابایت پهنای باند نیز آمادگی داریم.
واعظی درباره نظارت بر محتوای پیامک‌های تبلیغاتی، گفت: نظارت بر محتوای پیامک‌های تبلیغاتی که برای تلفن‌های همراه مردم ارسال می‌شود، به عهده وزارت ارشاد است و طبق آیین‌نامه شورای عالی فضای مجازی، در این رابطه کمیته‌ای زیر نظر ارشاد تشکیل می‌شود تا کار نظارت را انجام بدهد. با حضور واعظی 200 پروژه ارتباطی و مخابراتی با یک هزار و 60 میلیارد ریال اعتبار در استان همدان به بهره‌برداری رسید.