kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۷۰۸
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
در سالگرد تخریب بقیع برگزار شد

تظاهرات کم‌سابقه شیعیان در واشنگتن علیه جنایات آل‌سعود

همزمان با سالگرد حمله وهابی‌ها به دستور موسس پادشاهی آل سعود به قبرستان بقیع و تخریب قبور مطهر ائمه معصومین هزاران تن از شیعیان آمریکا با برگزاری یک راهپیمایی کم‌سابقه فریاد اعتراض خود را علیه رژیم آل سعود و حمایت آن از تروریسم سر دادند و خواستار بازسازی قبرستان بقیع شدند.

هزاران تن از شیعیان مقیم مناطق شمالی و مرکزی آمریکا روز شنبه با تجمع در میدان «واترگیت» واشنگتن، فریاد اعتراض خود را علیه رژیم آل سعود و حمایت آن از تروریسم سردادند و خواستار بازسازی قبرستان بقیع شدند.
 به گزارش تسنیم، مشارکت‌کنندگان در این تجمع اعتراضی با در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی حاوی شعارهای «وهابیت مساوی  با داعشی است که میراث مسلمانان و مسیحیان را از بین می‌برد»، «اماکن تاریخی اسلام را خراب نکنید»، «وهابیت خون مسلمانان را می‌مکد» و «دوباره بقیع را بسازید» از میدان واترگیت شهر واشنگتن به سمت سفارت رژیم سعودی راهپیمایی کردند.
تظاهرکنندگان همچنین در مسیر راهپیمایی خود شعار «تروریست، تروریست» را علیه سردمداران آل سعود سر‌دادند.
پس از آنکه این راهپیمایی اعتراضی به روبروی سفارت عربستان در واشنگتن رسید، حجت‌الاسلام شیخ عبدالجلیل، امام مسجد جعفریه مریلند، به عنوان اولین فرد سخنرانی کرد. وی در بخشی از سخنان خود گفت: «قهرمانان  و اساطیر اسلام و  اهل بیت پیامبر(ص) در قبرستان بقیع به خاک سپرده شده‌اند، آیا ما نباید به قهرمانان و اساطیر خود مفتخر باشیم و به آن‌ها احترام بگذاریم؟ آنها زندگی خود را برای ما فدا کرده‌اند، آیا ما نباید به آنها احترام بگذاریم؟»
وی در ادامه گفت که «ملک عبدالله، پادشاه پیشین عربستان را که به تازگی فوت کرده است ببینید که سعودی‌ها بر سر قبر وی رفته و دعا می‌کنند، ولی ما نباید برای اساطیر و امامان خود دعا کنیم؟ در این صورت این‌گونه به نظر می‌آید که دعا برای رهبران سعودی‌ها اشکالی ندارد، اما دعا برای نواده پیامبر و قرائت فاتحه اشکال دارد! ما اینجا جمع  شدیم که به دنیا بگوییم اگر دنبال رد پای تروریست‌ها می‌گردید باید آن را در خاندان آل‌سعود پیدا کنید. ردپا و ریشه تروریسم در منطقه خاورمیانه و در عراق و سوریه، همین آل‌سعود است.»
یکی از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات اعتراضی که از شیکاگو به واشنگتن آمده بود، نیز گفت: «ما اینجا آمدیم تا دنیا را متوجه جنایات رژیم سعودی کنیم و به دنیا بگوییم آنجایی که رژیم جنایتکار سعودی نمی‌خواهد مردم از اسلام راستین بویی ببرند، به تخریب اماکن اسلامی و تاریخی روی آورده است، یعنی همان کاری که گروه داعش در تخریب اماکن تاریخی کشور عراق و سوریه انجام می‌دهد، حال شما قضاوت کنید.»
در هشتم شوال سال ۱۳۴۴ هجری قمری، (92سال پیش) وهابیان به سرکردگی ملک عبدالعزیز بن سعود- موسس پادشاهی آل سعود- پس از اشغال مکه، به مدینه هجوم آوردند و پس از محاصره و جنگ با مدافعان شهر، سرانجام آن را اشغال کرده و به تخریب قبور ائمه بقیع و دیگر قبور از جمله قبر ابراهیم فرزند پیامبر اکرم‌(ص)، قبور زنان آن حضرت، قبر ام‌البنین مادر حضرت اباالفضل العباس(ع) و قبر عبدالله پدر پیامبر و اسماعیل فرزند امام صادق(ع) و بسیاری قبور دیگر پرداختند. ضریح فولادی ائمه بقیع را که در اصفهان ساخته شده بود و روی قبور حضرات معصومین امام مجتبی(ع)، امام سجاد(ع)، امام باقر(ع) و امام صادق(ع) قرار داشت را از جا درآورده و بردند و به تخریب این قبور مطهر پرداختند. دقیقا کاری که امروز داعش در عراق و سوریه می‌کند.