kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۲۳۲
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴
با حضور آیت‌الله مصباح و سرلشکر جعفری

افتتاحیه بیستمین دوره طرح ولایت کشور امروز برگزار می‌شود

افتتاحیه بیستمین دوره طرح ولایت کشور امروز با حضور رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و فرمانده کل سپاه برگزار می‌شود.

رسول هادی پور، مسئول روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی اظهار داشت: افتتاحیه بیستمین دوره آموزش مبانی اندیشه اسلامی (طرح ولایت ) امروز با حضور آیت‌الله مصباح یزدی، رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه، سردار سیدمحمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و داود گودرزی سرپرست سازمان بسیج دانشجویی در مجتمع 5 آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار می‌شود.
به گزارش فارس وی خاطر نشان کرد: این طرح همه ساله با حضور و استقبال پرشور دانشجویان برگزار شده و دانش آموختگان آن در این دوره به آموزش مباحث بنیادی اعتقادی، اخلاقی و سیاسی زیر نظر اساتید مجرب می‌پردازند.
هادی‌پور تصریح کرد: طرح ولایت با همکاری سازمان بسیج دانشجویی و موسسه امام خمینی (ره) به صورت مشترک برگزار می‌شود.
«طرح ولایت» همه ساله در تابستان و با محوریت آموزش ۶ مبحث «در آمدی بر معرفت شناسی و مبانی معرفت دینی»، «خداشناسی فلسفی»، «انسان، راه و راهنماشناسی»، «فلسفه اخلاق»، «فلسفه حقوق» و «فلسفه سیاست» برگزار می‌شود. هر یک از این مباحث بنیادین به صورت مبسوط توسط اساتید موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ارائه می‌گردد که حدود ۴۰  روز نیز به طول میانجامد.
طی این دوره، در کنار مباحث آموزشی جلسات اخلاقی تربیتی نیز برای طرح آموزه‌های اخلاقی با حضور اساتید برجسته برگزار می‌شود که تقویت بنیه‌های معنوی دانشجویان را بر عهده دارد. همچنین دراین دوره با حضور اساتید کشوری مختلف به مباحث فرهنگی، جریان شناسی، تشکیلاتی و… نیز پرداخته می‌شود.