kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۲۲۸
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳

درگذشت «سیدمتولی عبدالعال» قاری سرشناس مصری

استاد «سید متولی عبدالعال»، قاری سرشناس مصری، در سن ۶۸ سالگی به دیار حق شتافت.

به گزارش خبرگزاری ایکنا، سیدمتولی عبدالعال در سن 68 سالگی دارفانی را وداع گفت و پیکر وی روز پنجشنبه 25 تیرماه، بعد از نماز عصر در زادگاهش روستای «الفدادنه» استان «الشرقیه» مصر تشییع شد.
کمتر از 12 سال داشت که توانست قرآن را حفظ کند، پس از آن با تقلید از سبک اساتیدی همچون «شیخ عبدالباسط» و «شیخ مصطفی اسماعیل» شروع به یادگیری فنون هنر تلاوت کرد. طولی نکشید که توانست سبکی نوین و حزن‌انگیز برای خود برگزیند به طوری که پیوسته تلاوت‌های خود را با سبک خود اجرا می‌کرد.
استاد سیدمتولی عبدالعال در طول عمر بابرکتش چندین سفر به کشورمان داشت که آخرین‌بار ماه رمضان سال گذشته برای تلاوت در محافل مختلف به جمهوری اسلامی ایران سفر کرد.
سیدمتولی درباره جمهوری اسلامی و ملت ایران می‌گوید: در هیچ جاى دنیا مانند ملت ایران ندیدم و در حد بسیار بالایى در عشق ورزیدن به قرآن و اهمیت دادن به این کتاب آسمانى در سطح عالم، ملت بى‌نظیری هستند و من این را به چشم خویش مشاهده کردم و مى‌توانم بگویم که در کشورهایى که مسافرت داشتم این را به عنوان واقعیت و بدون غلو عرض مى‌کنم که از این حیث ملت شما بى‌نظیر است.
سرانجام این قاری نامدار روز چهارشنبه 24 تیرماه در سن 68 سالگی براثر ایست قلبی دارفانی را وداع گفت و پیکرش امروز در زادگاهش در استان الشرقیه مصر به خاک سپرده شد.
گفتنی است سید متولی عبد‌العال ماه رمضان سال گذشته طی مصاحبه اختصاصی با روزنامه کیهان برکات زندگی قرآنی خود را تشریح کرد.