kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۲۲۰
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱
امام جمعه قم:

ناکامی تحریم‌ها دشمن را به پای میز مذاکره کشاند

امام جمعه قم با اشاره به پایان مذاکرات هسته‌ای در وین گفت: دشمن پس از آنکه ناکارآمدی تحریم‌ها را درک کرد به میز مذاکره کشانده شد.
قم- خبرنگار کیهان:

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد افزود: دشمن می‌دانست اگر جنگ را در پیش بگیرد منافعش در تمام نقاط منطقه و جهان در خطر قرار خواهد گرفت لذا چاره‌ای جز ترجیح مذاکره نداشت.
وی اظهار داشت: دستاورد مهم مذاکرات برای ایران، معکوس کردن خط تبلیغاتی «ایران هراسی» بود زیرا آنها به شدت ایران هراسی را به اذهان ملل جهان پمپاژ می‌کردند.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه ایران از روز اول به دنبال بهره‌مندی از فناوری‌های روز بوده است، نه سوء استفاده از این فناوری‌ها گفت: دشمن از روز نخست به تحریم و تهدید روی آورد اما وقتی ناکام شد به صدور قطعنامه از طریق سازمان ملل و شورای امنیت که ابزار کار آنها است روی آورد.
وی افزود: با کمک قطعنامه‌ها تلاش کردند جهانیان را قانع کنند که ایران در پی تولید سلاح‌ هسته‌ای است و مذاکره فرصتی بود تا ایران این خط تبلیغاتی دروغین را از دست دشمن بگیرد.
آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به جایگاه مهم و ارزشمند ایران اسلامی در جهان گفت: در مذاکرات 6 کشور قدرتمند جهان در بالاترین سطح در یک طرف میز نشستند و سفیران اقتدار جمهوری اسلامی ایران نیز در سوی دیگر میز به دفاع از موقعیت کشور پرداختند.
وی افزود: پس از پایان مذاکرات بسیاری از کشورها حتی کشورهایی که با ما رابطه خوبی هم نداشتند برای سران کشورمان پیام تبریک فرستادند و این نشان دهنده جایگاه ایران اسلامی است.
خطیب جمعه قم پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس جمهور را دارای نکات مهم دانست و تصریح کرد: باید متن توافقنامه به دقت بررسی شود و گریزگاه‌های آن به خاطر بدعهدی دشمن مسدود شود زیرا دشمن بدعهد طرف این توافقنامه است.
وی با اشاره به سؤال یک دانشجو از رهبر معظم انقلاب در مورد ادامه استکبارستیزی پس از توافق هسته‌ای تأکید کرد: استکبارستیزی همانطور که رهبری فرمودند برگرفته از قرآن است مگر اینکه استکبار خوی استکباری خود را کنار بگذارد.
آیت‌الله حسینی بوشهری در آغاز خطبه‌ها سالروز تأسیس شورای نگهبان و قیام 30 تیر به رهبری آیت‌الله کاشانی را گرامی
داشت.