kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۲۰۵
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵

المپیادهای ورزشی‌ درون مدرسه‌ای در سال تحصیلی جدید تکرار می‌شود

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش‌ گفت: المپیادهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای در سال تحصیلی جدید دوباره تکرار می‌شود.

مهرزاد حمیدی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: در المپیادهای درون مدرسه‌ای، 3/5 میلیون دانش‌آموز تحت‌نظر 33 هزار دبیر تربیت بدنی فعالیت‌های خودشان را اجرا کردند. وی ادامه داد: حلقه دوم این کار که بحث استعدادیابی و پرورش است را ابلاغ کرده‌ایم و آن، برنامه کانون‌های درون مدرسه‌ای است؛ یعنی دانش‌آموزانی که در رقابت درون مدرسه‌ای شرکت می‌کنند و از خبرگی و توانایی بیشتری برخوردار هستند با راهنمایی دبیر تربیت‌بدنی به طرف کانون‌‌های درون مدرسه‌ای رهنمون می‌شوند.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش افزود: در کانون‌های درون مدرسه‌ای در هر رشته ورزشی که مورد علاقه دانش‌آموز است، معلمان خبره در خارج از ساعت درس تربیت بدنی و در سانس دوم مدارس دانش‌آموزان را بیشتر آموزش می‌دهند.
به گزارش فارس حمیدی اضافه کرد: زمان شروع آن را ابلاغ کرده‌ایم تا برای اوقات فراغت دانش‌آموزان حداکثر استفاده را ببریم و کانون مدارس شکل گیرد. وی تصریح کرد: اصل نگاه ما سال تحصیلی است؛ یعنی در طول سال تحصیلی فقط یک‌و‌نیم ساعت در هفته درس تربیت بدنی آنها کفایت حرکت و نیاز حرکتی دانش‌آموزان را نمی‌کند و باید فعالیت‌های وسیعی در خود مدرسه داشته باشیم. معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش‌وپرورش بیان داشت: کانون‌های درون مدرسه‌ای حلقه تکاملی المپیاد درون مدرسه‌ای است و بلافاصله افرادی که از خبرگی بیشتری برخوردارند به کانون‌های برون مدرسه‌ای رفته و 3 هزار مکان ورزشی وزارت آموزش و پرورش پذیرای دانش‌آموزانی هستند که از مدارس و کانون‌های مدرسه‌ای به آنجا ارجاع می‌شوند. حمیدی خاطرنشان کرد: در آنجا فعالیت‌های پیشرفته‌تری انجام می‌شود و افرادی که رشد می‌کنند با هماهنگی که با وزارت ورزش و جوانان به عمل آمده است به مراکز پرورش استعدادها می‌بریم.
وی با اشاره به طرح اول مهر افزود: المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در سال تحصیلی دوباره تکرار می‌شود و ورزش صبحگاهی نیز در مدارس کشور با هماهنگی رادیو ورزش انجام می‌شود و به دنبال این هستیم همه دانش‌‌آموزان تحرک روزانه داشته باشند.