kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۲۰۳
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵

کسب رتبه هفتم جهان توسط تیم ملی المپیاد ریاضی ایران

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان ودانش‌پژوهان جوان، از کسب 3 مدال طلا، 2 نقره و یک برنز در پنجاه وششمین المپیاد جهانی ریاضی در تایلند توسط دانش‌آموزان ایران خبر داد.

به گزارش باشگاه دانش‌پژوهان جوان، حسن ساعی دهقان با اشاره به حضور درخشان دانش‌آموزان ایرانی در المپیاد ریاضی، گفت: علی صیادی، آریا حلاوتی، مجتبی زارع بیدکی به مدال طلا، امین بهجتی و فربد اکباتانی به مدال نقره و علی دائی‌نبی به مدال برنز این دوره از المپیاد دست یافتند.
وی با تاکید بر این که تیم ایران با کسب 145نمره پس از کشورهای آمریکا، چین،کره‌جنوبی، کره‌شمالی، ویتنام و استرالیا در رده هفتم قرار گرفت، افزود: کشورهای صاحب نام این عرصه همچون مجارستان، انگلستان، آلمان و هلند به ترتیب در رتبه‌های بیستم، بیست و دوم، بیست وهفتم وچهل وسوم قرار گرفتند.
معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان با اشاره به اینکه آزمون سال جاری جزو آزمون‌های دشوار این المپیاد در سال‌های اخیر بوده است افزود: تنها 39 نفر از جمع  624 دانش‌آموز حاضر در این رقابت موفق به کسب مدال طلا شده‌اند که 3 مدال آن سهم دانش‌آموزان جمهوری اسلامی ایران بوده است .
گفتنی است پنجاه وششمین المپیاد جهانی ریاضی با شرکت 104کشور از 13تا 25تیرماه در شهر چیانگ مای تایلند برگزارشد.