kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۲۰۲
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خبر داد

ارائه نتایج بررسی موضوع دکل نفتی گمشده به قوه قضائیه

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: جزئیات موضوع دکل نفتی گمشده بررسی و نتایج آن به سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضائیه تحویل شد.

به گزارش ایرنا از شهرکرد، امیرعباس سلطانی افزود: شرکت تاسیسات دریایی، سال گذشته برای خرید دکل نفتی با واسطه یک شرکت ترکیه‌ای قراردادی را با یک شرکت رومانیایی منعقد کرد که مبلغ قرارداد ایران با ترکیه 92 میلیون دلار بود، در حالی که شرکت ترک با شرکت رومانیایی قراردادی 62 میلیون دلاری بسته بود.
وی ادامه داد: به‌رغم فاصله 30 میلیون دلاری در قرارداد شرکت ترک با طرف ایرانی و رومانیایی و اینکه فقط 13 میلیون دلار به حساب شرکت رومانیایی واریز شد، این شرکت نیز با توجه به اینکه تمام پول به حسابش واریز نشده است، از تحویل دکل خودداری می‌کند.
سلطانی با بیان اینکه این دکل اصلا وجود خارجی نداشته است، گفت: مسلم است که مدیرعامل وقت شرکت تاسیسات دریایی در این فساد مالی نقش داشته‌اند.
نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شرکت تاسیسات دریایی و سازمان بازرسی، این قضیه را پیگیری کرده و پرونده نیز به دایره مفاسد اقتصادی ارجاع و در عین حال درخواست شده تا مبلغ پرداختی به شرکت رومانیایی، به ایران بازگردانده شود.
در مهر سال 93 یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از گم شدن یک دکل نفتی در کشور خبر داد و 14 نماینده مجلس شورای اسلامی با امضای نامه‌ای به هیئت رئيسه خواستار پیگیری این موضوع شدند.