kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۶۹۷
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۸
بر اساس نتیجه نظرسنجی یک موسسه معتبر علمی

بیش از ۸۸ درصد ایرانیان فقط توافقی را می پذیرند که عزتمندانه و در چارچوب خطوط قرمز باشد

در نظرسنجی یک موسسه معتبر علمی از ۱۷۹ هزار و ۴۸۱ نفر از ۴۳۰ شهرستان کشورمان، ۸۸/۶ درصد ایرانیان موافقتشان را با توافقی اعلام کرده‌اند که در آن عزت کشور حفظ و خطوط قرمز رعایت شده باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، یک موسسه معتبر علمی طی هفته‌های اخیر از 179 هزار و 481 نفر از مردم سراسر کشور در موضوعات و مسائل گوناگون جامعه، نظر سنجی به عمل آورده که نتایج آن طی روزهای آتی اعلام عمومی خواهد شد.
این نظر سنجی در 430 شهرستان کشور صورت گرفته که ۶۹/۵ درصد از مردم شهرها و ۳۰/۵ درصد از مردم روستاهای کشور را به خود اختصاص داده و جامعه آماری نیز شامل کلیه افراد بالای 18 سال بوده است که 70 درصد از سهمیه شهرستان به شهر و 30 درصد نیز به 3 تا 4 روستای تابع همان شهر اختصاص یافته است.
روش تحقیق نظر سنجی فوق به واسطه خصلت موضوع تحقیق، گستردگی جمعیت مورد مطالعه و استفاده از تکنیک پرسشنامه جهت جمع آوری اطلاعات در خصوص واقعیتهای عینی و ذهنی به عنوان رایج ترین شیوه مطالعاتی که در پژوهش‌های سنجش شناخت و رضایت مطرح است، همان روش پیمایشی بوده است.
در این نظر سنجی یک سوال با دو گزینه در خصوص مذاکرات اخیر هسته‌ای ایران و ۱+۵ مطرح شده است که ۸۸/۶ درصد ایرانیان با گزینه «باید خطوط قرمز در توافق رعایت شود و عزت ملی حفظ شود وگرنه نباید توافق کرد» موافقت کرده‌اند؛ همچنین ۱۱/۴ درصد به گزینه «به هرقیمتی باید توافق کرد»، رای داده‌اند.
نتایج سایر بخش‌های این نظرسنجی جامع که سوالات گوناگونی را در خود داشته به زودی منتشر خواهد شد.