kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۶۹۶
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۸
عضو کمیسیون آموزش مجلس:

مدارس هیئت امنایی به صورت غیرقانونی برای ثبت‌نام پول می‌گیرند

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: دریافت وجه هنگام ثبت‌نام از دانش‌آموزان غیرقانونی است و وزیر آموزش و پرورش موظف است تا سرانه مدارس را از دولت بگیرد.

جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس و در پاسخ به این سوال که دریافت وجه هنگام ثبت‌نام از والدین دانش‌آموزان قانونی است یا خیر، اظهار داشت: آموزش و پرورش براساس بخشنامه‌هایی که دارد و گزارشاتی که می‌دهد، اعلام می‌کند وجهی هنگام ثبت‌نام از والدین دریافت نمی‌کند و این یک قانون است.
وی ادامه داد: در آموزش و پرورش مدارس هیئت امنایی داریم که پول دریافت می‌کنند که آن هم غیرقانونی است؛ در حقیقت مدرسه باید دولتی یا غیردولتی باشد و مدارس حد وسط نداریم.
کوچکی‌نژاد افزود: متأسفانه آموزش و پرورش مدارسی را هیئت امنایی کرده و به اندازه مدارس غیردولتی از مردم پول می‌گیرند که این یک تبعیض در آموزش و پرورش شده است.
عضو کمیسیون آموزش مجلس یادآور شد: هفته آینده در کمیسیون آموزش و تحقیقات گزارش‌ها را اعلام می‌کنیم و در جاهایی که تخلفی صورت گیرد، تذکر می‌دهیم تا روش را اصلاح کنند.
وی گفت: مدارس هیچ مجوزی برای دریافت وجه هنگام ثبت‌نام ندارند و این امر غیرقانونی است؛ وزیر آموزش و پرورش موظف است تا از دولت هزینه مدارس که ما برای آن بودجه‌ای به مقدار 200 میلیارد تومان برای آب، برق و گاز و 320 میلیارد تومان برای سرانه واحدهای آموزشی اختصاص داده‌ایم را بگیرد.
کوچکی‌نژاد ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش موظف است این مبالغ را از خزانه بگیرد و اگر نمی‌تواند این مبالغ را بگیرد، باید خود پاسخگو باشد و نباید مردم هزینه ضعف مدیریت وزارت آموزش و پرورش را پرداخت کنند.