kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۶۶۲
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰

خواندنی از ورزش ایران

*سی‌امین نشست هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک با حضور اعضای آن برگزار شد و در خاتمه روسای 5 کمیسیون دیگر این کمیته انتخاب و معرفی شدند.در نشست دیروز هیئت اجرایی کیومرث هاشمی ریاست کمیته ملی المپیک، مسئولیت کمیسیون رسانه را بر عهده گرفت،فضل الله باقرزاده بعنوان مسئول کمیسیون آموزش و آکادمی، محمد مجد آرا به عنوان مسئول کمیسیون توریسم و ورزش، نادر شکری بعنوان مسئول کمیسیون حقوق ورزش و مهران شاهین طبع بعنوان مسئول کمیسیون مربیان انتخاب شدند.
*احمد خسرو فر با شکست رقیب فرانسوی خود ضمن کسب قهرمانی وزن پنجم تکواندوی یونیورسیاد، پنجمین طلای کاروان دانشجویان ایران را به ارمغان آورد. خسروفر با شکست حریف فرانسوی خود قهرمان وزن 74- کیلوگرم مردان شد. وی در این دیدار در راند طلایی مقابل لوییس مایزرو 8 بر 7 پیروز شد.
* در ادامه رقابتهای تکواندوی یونیورسیاد، اکرم خدابنده نماینده وزن 73+ کیلوگرم بانوان مقابل بیچنا کیم از کره جنوبی با نتیجه 9 بر 3 پیروز شد ششمین طلای کاروان دانشجویان ایران را رقم زد.
*در دهمین روز از بازی‌های یونیورسیاد، تیم والیبال دانشجویان ایران برای کسب مقام پنجمی بازی‌ها برابر تیم ژاپن قرار گرفت که با نتیجه 3 بر 2 برابر حریفش به پیروزی رسید و در نهایت در رده پنجم بازی‌های دانشجویان جهان قرار گرفت.
* مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جوانان آسیا از صبح دیروز در شهر نایپیداو کشور میانمار آغاز شد و نمایندگان کشورمان در دو وزن نخست به مصاف حریفان رفتند که امین طاهری در وزن 120 کیلوگرم صاحب مدال طلا شد و گودرزی در 50 کیلو به عنوان پنجمی بسنده کرد.
* دومین مرحله از اردوی تیم ملی کانوپولو از فردا(دوشنبه) در دریاچه آزادی آغاز می‌شود. تیم ملی کانوپولو خود را به منظور حضور موفق در مسابقات قهرمانی آسیا که شهریورماه در هنگ کنگ برگزار می‌شود، آماده می‌کند. این مرحله از اردو تا اول مردادماه ادامه پیدا می‌کند.
* ترکیب تیم تنیس ایران برای ر‌قا‌بت با کویت در گروه دو مسابقات دیویس کاپ مشخص شد. در این دیدار که به مدت ۳ روز برگزار می‌شود انوشا شاهقلی، شاهین خالدان، محسن حسین‌زاده و امید سوری در ترکیب تیم ایران حضور دارند. این مسابقات روز جمعه ( ۲۶ تیر ماه) در زمین‌های مجموعه ورزشی انقلاب آغاز می‌شود.