kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۶۲۶
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷
رئيس پژوهشکده سازمان استاندارد:

استاندارد بنزین داخل تأیید شد

پس از جوسازی‌های فراوان رئیس سازمان محیط زیست درباره کیفیت بنزین داخلی، حالا رئیس پژوهشکده سازمان استاندارد از تایید استاندارد بنزین تولید داخل خبر داده است.

به گزارش تسنیم، جهانبخش سنجابی شیرازی دیروز در نشستی خبری در خصوص نتایج اولیه ارزیابی کیفیت بنزین‌های داخلی و وارداتی که در سال گذشته به سازمان ملی استاندارد واگذار شده بود اظهار داشت: برای آزمایش کیفیت بنزین و فرآورده‌ سوختی و جلوگیری از بروز مسائل سیاسی مدلی پژوهشی تدوین شده که هیچ‌گونه ارتباط مستقیمی میان آزمونگر و نمونه‌بردار و تحلیلگر وجود نداشته باشد.
وی افزود: بر همین اساس پژوهشگاه استاندارد آزمون‌های لازم را انجام و سازمان ملی استاندارد نتایج نهایی را اعلام خواهد کرد.
سنجابی با اشاره به اینکه مردم نگرانی بابت کیفیت بنزین نداشته باشند، گفت: نتایج ارزیابی‌ها به خوبی نشان می‌دهد که بنزین‌های داخلی و وارداتی نگرانی بابت کیفیت ندارند.
رئیس پژوهشکده سازمان استاندارد در خصوص ارزیابی کیفیت روغن‌های وارداتی نیز گفت: هر محصولی که جزو 1250 ردیف تعرفه باشد، برای واردات آن نیاز به آزمون استاندارد اجباری دارد و سازمان ملی استاندارد آزمایش‌های لازم را در این خصوص صورت خواهد داد. وی تصریح کرد: انواع روغن و میزان اسیدهای چرب آنها نیز برای حفظ سلامتی مردم مورد آزمایش قرار می‌گیرند البته وضعیت نگهداری روغن‌ها نیز مدنظر است ولی اگر روغنی از کانال غیر از گمرک و به صورت قاچاق اجازه ورود به کشور داشته باشد، ما ارزیابی در خصوص آن صورت نداده و در قبال آن، مسئولیتی هم نمی‌پذیریم.
وی در ادامه بیشترین جعل و تقلب در علامت استاندارد را مرتبط با مواد غذایی دانست و گفت: تعداد جعل و تقلب در حوزه مواد غذایی و مصرفی مردم بیشتر از سایر کالاها است و در رتبه بعدی مواد سوختی و پتروشیمی قرار می‌گیرند.