kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۲۶۹
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰
دبیرکل حزب مؤتلفه:

باید مراقب ترفندهای آمریکا در ساعات پایانی مذاکرات بود

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: ظاهراً گفت‌وگوها به ساعات پایانی خود نزدیک می‌شود. باید مراقب ترفندهای آمریکا در ساعات پایانی مذاکرات بود.

محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب  مؤتلفه اسلامی در نشست دبیران تشکل متبوعش با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین گفت : غرب به ویژه آمریکا با پدیده داعش و طالبان می‌خواهد آزادی قدس را از دستور کار مسلمانان جهان خارج کند و رژیم صهیونیستی را در حاشیه امن قرار دهد. اما جنایات رژیم صهیونیستی و اشغال سرزمین فلسطین و بخصوص قدس شریف هرگز از یاد مسلمانان نمی‌رود.
وی به اخلال عربستان در مذاکرات ژنو برای بی نتیجه کردن مذاکرات در مورد یمن اشاره و تصریح کرد: ریاض در ماههای حرام به کشور عربی یمن حمله کرد و هنوز با بمباران‌های وحشیانه زنان و کودکان و مردم بی دفاع را قتل عام می‌کند.
حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گفت‌وگوهای هسته‌ای در وین اظهار داشت: ظاهراً گفت‌وگوها به ساعات پایانی خود نزدیک می‌شود. باید مراقب ترفندهای آمریکا در ساعات پایانی مذاکرات بود.
وی با اشاره به ژست اوباما در مورد ترک مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: ترک مذاکره از سوی آمریکایی‌ها یک ژست تبلیغاتی و یک تهدید توخالی است. اگر آنها دست به این کار بزنند خود را رسوا کرده‌اند چون در برابر افکار عمومی جهان اعتراف خواهند کرد که در بسیاری از ادعاها صادق نیستند.
به گزارش تسنیم دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی تاکید کرد: تیم مذاکره کننده هسته‌ای مذاکرات را در چارچوب‌های تعیین شده از سوی مجلس پیش خواهد برد و گریزی از این نتیجه نیست مگر اینکه آمریکایی‌ها بخواهند مذاکرات را متوقف کنند که آنها در این معرکه مقصر شناخته خواهند شد.