kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۲۵۹
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸
با حضور معاون اول رئیس‌جمهور

جلسه کارگروه توسعه سواحل مکران برگزار شد

معاون اول رئیس‌جمهور بر ضرورت مطالعه و تدوین طرحی جامع برای توسعه زیربنایی سواحل مکران تاکید کرد و از وزارت راه و شهرسازی، سازمان محیط زیست و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور خواست در اسرع وقت طرحی جامع تهیه کنند.

به گزارش فارس، جلسه کارگروه توسعه زیربنایی سواحل مکران عصر شنبه به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.
اسحاق جهانگیری در این جلسه با تاکید بر این که توسعه اقتصاد دریایی جنوب کشور در محور چابهار – خرمشهر با تأکید بر سواحل مکران، یکی از سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه است که اخیرا توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده گفت: توسعه و آباد شدن این سواحل همکاری و تلاش همه دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف را می‌طلبد.
معاون اول رییس جمهور با یادآوری این نکته که البته ایده توسعه سواحل مکران با سفر مقام معظم رهبری به بندرعباس مطرح شده بود، اظهار داشت: رییس جمهور نیز در بازدید خود از این منطقه، توسعه سواحل مکران را یکی از برنامه‌های کلیدی دولت معرفی کرده و تصمیم دولت در خصوص ایجاد منطقه آزاد در این منطقه را به مردم اعلام کرده است.
وی افزود: خوشبختانه بخش عمده‌ای از طرح‌های سفر مقام معظم رهبری به این منطقه اجرایی شده و از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور انتظار داریم علی‌رغم محدودیت‌های موجود در اعتبارات دولت و بودجه در سال جاری، به جهت اهمیت سواحل مکران و تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری، اعتبارات مورد نیاز اجرا و تکمیل همه مصوبات سفر ایشان را تامین کند.
وی همچنین بر ضرورت مطالعه و تدوین طرحی جامع برای توسعه زیربنایی سواحل مکران تاکید کرد و از وزارت راه و شهرسازی، سازمان محیط زیست و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور خواست برای این موضوع وقت ویژه بگذارند و در اسرع وقت طرحی جامع تهیه کنند.
معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: نیروی دریایی نیز از ظرفیت‌های گسترده‌ای برای کمک به توسعه این سواحل برخوردار است و دستگاههای متولی می‌توانند ضمن رعایت محدودیت‌های نیروهای مسلح، از آنان برای توسعه این سواحل کمک بگیرند.