kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۲۵۳
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷
هاشمی رفسنجانی:

آیت‌الله خامنه‌ای در ایران جایگزینی ندارد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد : معتقدم که در حال حاضر آیت‌الله خامنه‌ای در ایران جایگزینی به این آسانی ندارد؛ و ایشان الان محور اساسی هم برای حیات انقلاب و هم امنیت کشور هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گو با روزنامه الوفاق در پاسخ به سوالی در خصوص میزان حمایت ایران از دولت و ملت عراق گفت : ما الان عراق را مثل خودمان مهم می دانیم؛‌ مثل کشور خودمان؛ اولا کشور واقعا مهمی است؛‌ هم از لحاظ نقطه جغرافیایی جای مهمی است؛‌ هم از لحاظ منابع طبیعی؛‌ هم مردمش؛ این مردمی که از هزاران سال پیش اینجا منشا تمدن بوده‌اند؛ قانون حمورابی از آنجا آمده و عراقی ها هم مردم خوبی هستند.
وی افزود : ما در عراق هیچ طمعی نداریم و از عراق هیچ خطری در شرایط فعلی برای خودمان حس نمی کنیم و حفظ عراق و امنیت عراق را امنیت خودمان می دانیم.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه نحوه  ارتباط تان با رهبر انقلاب به چه شکلی است خاطرنشان کرد:  ما خیلی صمیمی هستیم؛ من و هم ایشان، همدیگر را خیلی دوست داریم؛ یک منظره کوچک آن در بیمارستان بود وقتی که ایشان جراحی کرده بودند عیادت من با ایشان در آنجا بسیار صمیمی بود و همان منظره‌ای شد که دیدید.
وی در پایان تاکید کرد : معتقدم که در حال حاضر آیت‌الله خامنه‌ای در ایران جایگزینی به این آسانی ندارد؛ و ایشان الان محور اساسی هم برای حیات انقلاب و هم امنیت کشور هستند و ایشان مرکز مدیریت کشور است و ما هم باید به ایشان کمک کنیم.