kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۲۳۸
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰
جانشین نماینده وزیر نیرو در مسکن مهر:

500 میلیارد تومان تخصیصی دولت به آب و برق مسکن مهر نرسید

جانشین نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر گفت: با گذشت چند ماه از مصوبه دولت مبنی بر پرداخت 500 میلیارد تومان برای تامین خدمات زیربنایی مسکن مهر، این مبلغ هنوز تخصیص پیدا نکرده است.

عبدالله سرتیپ‌زاده، در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سوال که قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر اعلام کرده این وزارتخانه 250 میلیارد تومان برای تکمیل خدمات زیربنایی مسکن مهر به وزارت نیرو کمک کرده اظهار کرد: به هیچ وجه اینطور نیست و هیچ رقمی به وزارت نیرو پرداخت نشده است.
وی افزود: شاید این خبر در تصمیماتی که خودشان گرفته‌اند و قرار و وعده وعیدی که گذاشته‌اند، اعلام شده و فقط جنبه رسانه‌ای پیدا کرده است.
جانشین نماینده وزیر نیرو در مسکن مهر با اشاره به اینکه وقتی تخصیص اعتبار وجود نداشته باشد تامین آب و برق واحدهای مسکن مهر هم کند خواهد شد، گفت: به علت محدودیت منابع عمرانی تقریبا از دو ماه مانده به آغاز سال 94 تامین و تخصیص منابع به وزارت نیرو صورت نگرفته و طبیعی است که در چنین شرایطی هم پیشرفت کار خوب نباشد.
سرتیپ زاده اضافه کرد: شرکت‌ها در حال حاضر از محل منابع داخلی خود برای این کار هزینه می‌کنند اما طبیعی است که این منابع تکاپوی نیاز را نخواهد داد.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران به تاریخ چهارم اسفند ماه 1393 مقرر شده بود که 500 میلیارد تومان از محل مواد 10 و 12 به تامین آب و برق مسکن مهر کمک شود که هنوز عملیاتی نشده و طبیعی است که تامین خدمات زیربنایی در مسکن مهر با مشکل مواجه شود.
جانشین نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر در پاسخ به این سوال که آیا درخواست جدیدی برای تسهیل در پرداخت این 500 میلیارد تومان از سوی وزارت نیرو صورت نگرفته است، گفت: پیگیری‌های زیادی شده است اما محدودیت منابع عمرانی دولت، مانع این شده است که این 500 میلیارد تومان را بتوانیم دریافت کنیم.
سرتیپ‌زاده افزود: سوال ما این است که وقتی اعلام می‌شود وزارت راه و شهرسازی 250 میلیارد تومان به وزارت نیرو کمک کرده، وزارت راه و شهرسازی از محل کدام بودجه و اعتبار این کار را باید انجام دهد؟
وی خاطرنشان کرد: تا آنجایی که بنده اطلاع دارم هنوز وزارت راه و شهرسازی نتوانسته اعتباری دریافت کند که بخواهد کمک کند و آنها هم گرفتاری‌های وزارت نیرو را دارند.
به هر حال قرار بر این بود که اگر امکان داشته باشد از محل فروش اراضی بتوانند کمک کنند که تا امروز هنوز چیزی محقق نشده است.
سرتیپ‌زاده با بیان اینکه بازدیدهای مسئولان وزارت نیرو در حال انجام است خاطرنشان کرد: مشکلات فنی و مدیریتی و مربوط به حق انشعاب وجود دارد اما در بازدید مسئولان، برای حل و فصل آنها، سعی می‌شود.