kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۲۳۰
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶
پرونده لیگ جهانی با شکست برابر روسیه بسته شد

آغاز راه المپیک برای تیم ملی والیبال ایران

با به پایان رسیدن مسابقات تیم ملی والیبال در لیگ جهانی، حالا از همین امروز ملی پوشان کشورمان باید تمرکز خود را روی مسابقات پیش رو بگذارند؛ مسابقاتی که دیدارهای مقدماتی المپیک مهمترین آن است.
سرویس ورزشی-

تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود با روسیه با نتیجه سه بر یک شکست خورد تا پرونده حضور در لیگ جهانی 2015 بسته شود. ملی پوشان والیبال ایران شنبه شب در حالی به مصاف روسیه رفتند که از صعود به دور بعدی رقابت‌ها ناامید شده بودند اما روسیه قعر نشین بعد از 11 باخت متوالی انگیزه زیادی داشت تا با پیروزی مقابل ایران و البته اما و اگرهای فراوان (شکست استرالیا)سهمیه حضور در سطح یک لیگ جهانی را از دست ندهد و به سطح دو سقوط نکند که در پایان هم به خواسته خود نرسید!
در این دیدار برخلاف بازی‌های قبل سالن والیبال آزادی تهران پر نشد و حدود 15 درصد از صندلی‌ها و سکوها خالی از تماشاگر بود. با این حال حمعیت حاضر در سالن از دو ساعت قبل از شروع مسابقه با نواختن شیپور و سر دادن شعار به حمایت از تیم ایران مشغول بودند.
ابقای ایران و استرالیا و سقوط روسیه!
با پایان مسابقات مقدماتی لیگ جهانی، تیم والیبال ایران در لیگ جهانی 2015 با کسب 6 برد و 18 امتیاز در رده سوم گروه B ماند و به حفظ سهمیه خود در دسته اول این رقابت‌ها اکتفا کرد اما روسیه با یک پیروزی و کسب 5 امتیاز در مجموع دور مقدماتی به دسته دوم این رقابت‌ها سقوط کرد. آخرین بازی از گروه A رقابتهای لیگ جهانی را تیم‌های ملی والیبال استرالیا و صربستان بعد از ظهر دیروز برگزار کردند که در پایان تیم ملی استرالیا با حساب ۳ بر ۲ مهمان خود را شکست داد تا در سطح یک رقابتهای لیگ جهانی ماندگار شود. این نتیجه سقوط روسیه به سطح دو لیگ جهانی را مسجل کرد.تیم استرالیا که برای ماندن در سطح یک لیگ جهانی نیاز مبرمی به برد در این بازی داشت ست‌های اول، چهارم و پنجم به ترتیب با امتیازات ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۲۱ و ۱۵ بر ۱۲ برنده شد و ست‌های دوم و سوم را ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۱۳ واگذار کرد.استرالیا با این پیروزی ۵ امتیازی شد و در قعر جدول رده‌بندی گروه A باقی ماند. اما با توجه به اینکه در لیگ جهانی تعداد بردها بر امتیازات اولویت دارد استرالیا با وجود هم امتیاز بودن با روسیه (قعرنشین گروه B)به دلیل اینکه دو برد را در کارنامه خود ثبت کرد و روسیه تنها یک برد را در مسابقات امسال آن هم در تهران مقابل ایران کسب کرد سقوط روسیه به سطح دو لیگ جهانی مسجل شد و استرالیا در سطح یک باقی ماند.
در مجموع دور مقدماتی رقابت‌های لیگ جهانی 2015 در دسته اول در حالی به ایستگاه آخر رسید که صعود تیم‌های برزیل،‌ ایتالیا و صربستان از گروه A و تیم‌های آمریکا و لهستان از گروه B نیز جواز حضور در مرحله نهایی را کسب کردند.از دسته دوم لیگ جهانی نیز یک تیم به مرحله نهایی راه پیدا می‌کند. بعد از پایان دور نهایی رقابت‌های دسته دو لیگ جهانی یکی از تیم‌های بلغارستان، فرانسه، بلژیک، کانادا و یا آرژانتین به جمع 5 تیم مرحله نهایی اضافه می‌شوند. مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال به میزبانی کشور برزیل برگزار می‌شود.
کواچ:انگیزه نداشتیم ولی خیلی راضی‌ام
کواچ سرمربی تیم ملی ایران پس از بازی با روسیه گفت: واقعا آماده کردن بازیکنان برای این مسابقه سخت بود. روسیه انگیزه داشت اما ایران با از دست دادن شانس صعود هیچ انگیزه‌ای نداشت. بازیکنان به خاطر تماشاگران با تمام وجود جنگیدند.
کواچ در پاسخ به پرسشی درباره نقطه ضعف و قوت تیم ایران گفت: باید مقداری مداوم و خوب بازی کنیم. نوسان داشتیم. بویژه دریافت‌کننده‌های پست چهار ما گاهی خوب بودند. زمانی که این بازیکنان خوب بازی می‌کردند قدرت تیم ما خیلی خوب بود. نقطه مثبت تیم ما شهرام محمودی است که با وجود او پاس‌های سریع در پشت خط داریم. این برتری ما نسبت به حریفان است. فکر می‌کنم در لیگ جهانی امسال بهتر از سال گذشته بودیم. اگر بتوانیم بازی‌هایی که مقابل آمریکا در تهران انجام دادیم را تکرار کنیم همه تیم‌ها باید به ما احترام بگذارند. از باز‌ی‌هایی که امسال در لیگ جهانی انجام دادیم خیلی راضی هستم. فقط در بازی‌های سرنوشت ساز شاید قدری ضعیف‌تر بودیم.
وی درباره قهرمانی آسیا گفت: تصمیمی که ما گرفتیم این بود که تیم دوم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کند. زیرا بازی‌های سختی در مسابقات جام جهانی داریم. بعد از جلسه با داورزنی و بررسی قوانین، امتیازهای ما به اندازه‌ای هست که در مسابقات سال آینده بازی کنیم. امتیاز مسابقات قهرمانی آسیا زیاد نیست. برای ما مسابقات جام جهانی در اولویت است و باید با تمام توان برای این مسابقات آماده شویم. تنها دو تیم کره‌جنوبی و چین هستند که شاید انگیزه داشته باشند که در این مسابقات نتیجه بگیرند.
پس از کواچ، معروف کاپیتان تیم ملی والیبال نیز گفت: با توجه به شرایط جدول طبیعی بود که پیروزی بر روسیه سخت باشد اما ما با کیفیت خوبی وارد زمین شدیم. شاید اگر گیم اول را می‌بردیم شرایط فرق می‌کرد. به هر حال به بازی برگشتیم اما چون روسیه خیلی به این پیروزی نیاز داشت کم اشتباه بازی کرد.وی افزود: روسیه در گروه اول ماند. باید به آنها تبریک بگویم. این تیم چیزهای زیادی دارد که به ما یاد دهد. ما شایسته صعود بودیم. امیدوارم همین روند را ادامه دهیم و در جام جهانی موفق شویم.
پیش به سوی المپیک
حالا با به پایان رسیدن بازی‌های ایران در لیگ جهانی ملی پوشان والیبال باید آماده حضوری موفق در المپیک ریو شوند. از مدتها قبل مسئولان عالی رتبه فدراسیون والیبال اعلام کردند که هدف نهایی فدراسیون حضور در المپیک و رسیدن به یکی از سکوهای آن است.اگرچه تیم ملی والیبال در ماه‌های اینده رویدادهای مهمی چون مسابقات قهرمانی آسیا و جام جهانی والیبال را پیش رو دارد  اما حساب المپیک برای والیبال ایران جداست.  ما باید از همین امروز آماده دیدارهایی دشوار شویم تا ضمن راهیابی به المپیک، حضوری شایسته در این مسابقات مهم داشته باشیم.