kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۲۲۹
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶

اخبار کوتاه از فوتبال

سقوط و صعود مستقیم سه تیم به لیگ برتر
پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران در حالی برگزار خواهد شد که با حذف دیدار پلی‌آف سه تیم مستقیم از لیگ دسته یک به لیگ برتر صعود و سه تیم مستقیم از لیگ برتر به لیگ دسته یک سقوط خواهند کرد.
مهدی تاج پس از جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال که با حضور علی کفاشیان برگزار شد با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به اینکه برگزاری رقابت‌های فصل آینده لیگ دسته یک به صورت تک گروهی و با حضور 20 تیم اعلام شده، قرار است فصل آینده سه تیم مستقیم به لیگ برتر صعود و سه تیم نیز بطور مستقیم از لیگ برتر سقوط کنند. همچنین در صورتی که باشگاه‌ها شرایط و استانداردهای لازم کنفدراسیون فوتبال آسیا را در لیگ دسته اول نداشته باشند در آن صورت امکان دارد تعداد تیم‌های لیگ 1 به 18 تیم هم کاهش پیدا کند.وی ادامه داد: این مصوبه هیئت رئیسه سازمان لیگ است و امضای علی کفاشیان را نیز به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال دارد.
آخرین اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر
*در حالی که سخنگوی باشگاه سایپا دیروز در گفت‌وگو با خبرگزاری‌های مختلف از توافق جواد نکونام با این باشگاه خبر داده بود، کاپیتان سابق تیم ملی گفت که برای انجام مذاکرات با دو تیم قطری در این کشور به سر می‌برد.جواد نکونام در این خصوص گفت: در حال حاضر در ایران به سر نمی‌برم. صبح امروز(دیروز) به قطر سفر کردم تا با دو باشگاه قطری که پیشنهاد خود را ارائه داده‌اند، مذاکره کنم.
*مدیر برنامه‌های جاسم کرار دیروز بعد از جلسه با مسئولان استقلال خبر از ماندن این هافبک عراقی در استقلال داد. او گفت: بعد از توافقاتی که با مسئولان باشگاه استقلال داشتیم، جاسم کرار در این تیم می‌ماند و اگر تا الان هم در تمرین‌ها شرکت نکرده بود، به دلیل مطالباتش از فصل گذشته بود.
*مارکو ماریچ مدافع مد نظر برانکو که پیش از این مذاکراتی را برای پیوستن به پرسپولیس انجام داده بود و به توافقات نهایی دست یافته بود روز شنبه تست‌های پزشکی را انجام داد و پس از اینکه دیروز جواب تست‌های پزشکی اش مثبت شد، با حضور در باشگاه پرسپولیس قرارداد خود را به مدت یک سال امضا کرد.
* امید ابراهیمی هافبک فصل گذشته تیم فوتبال استقلال پس از نشست خود با مسئولان این باشگاه با آنها به توافق رسید تا برای یک سال دیگر پیراهن این تیم را برتن کند.
*قرارداد 10 بازیکن تیم فوتبال تراکتورسازی دیروز به هیئت فوتبال آذربایجان شرقی مراجعه کردند و قراردادهایشان را به ثبت رساندند. علی حمودی وشجاع خلیل‌زاده بازیکنان فصل قبل سپاهان، سروش رفیعی و احمد عبدالله‌زاده بازیکنان فصل قبل فولاد، سینا عشوری بازیکن فصل قبل ذوب‌آهن و محمدرضا اخباری بازیکن فصل قبل سایپا به عنوان بازیکن سرباز جهت گذراندن خدمت مقدس سربازی قراردادهای خود را به ثبت رساندند.همچنین خالد شفیعی به مدت یک فصل، میرهانی هاشمی، مهرداد بایرامی و محمد ایران پوریان بازیکنان فصل قبل تراکتورسازی هر کدام به مدت یک فصل قراردادهایشان را تمدید کردند.
* حبیب گردانی با وجود مذاکراتی که عصر روز شنبه با پرسپولیس داشت، صبح دیروز با باشگاه سپاهان قرارداد 2 ساله امضا کرد.مسئولان باشگاه پرسپولیس در مذاکراتی که با گردانی داشتند به وی اعلام کردند جذب ضرغام اسماعیل در اولویت آنها قرار دارد و چنانچه با این بازیکن عراقی به توافق نرسند با او قرارداد امضا خواهند کرد.با توجه به این موضوع گردانی منتظر پرسپولیسی‌ها نماند و صبح دیروز به سپاهان پیوست.
* فرشید اسماعیلی، بازیکن جوان فصل گذشته فجرسپاسی با عقد قراردادی سه ساله به استقلال پیوست. این بازیکن سهمیه زیر 23 سال استقلال محسوب می‌شود.
* مهدی شریفی بازیکن ملی‌پوش تیم سپاهان دیروز برای یک سال دیگر با مسئولان باشگاه سپاهان به توافق رسید. در توافق شریفی با سپاهان آمده در صورتی که در میانه‌های فصل پیشنهادی از سوی تیم‌های خارجی به او برسد، می‌تواند از تیم زرد‌پوش اصفهانی جدا شود. همچنین رحمان احمدی دیروز با حضور در باشگاه سپاهان قرارداد خود را برای دو فصل دیگر با این تیم تمدید کرد.
*  آندرانیک تیموریان، هافبک ملی‌پوش فصل گذشته تراکتورسازی عصر روزشنبه به همراه برادرش سرژیک تیموریان راهی قطر شد تا مذاکراتش را با دو باشگاه ام صلال و السلیسیه که خواهان او هستند آغاز کند.
*«سلیو د‌س‌سانتوس فریرا» که از میانه‌های فصل گذشته به جمع تراکتورسازان پیوسته بود، از این تیم جدا و راهی تیم الشعب امارات شد.پیش از این جدایی حبیب گردانی، فرشاد احمدزاده، مهدی کیانی، محسن دلیر، لوسیانو ادینیو و احمد امیرکامدار جزو جداشدگان تراکتورسازان برای فصل بعد بودند.
*علیرضا مرزبان که دومین سال حضورش در تیم پدیده را سپری می‌کرد به دنبال اختلاف نظری که با مسئولان این باشگاه برای در اختیار گرفتن دستیار خارجی پیدا کرده بود از این تیم جدا و محمدرضا مهاجری سرمربی پیشین سیاه جامگان ابومسلم به عنوان سرمربی جدید پدیده انتخاب شد.
*مهرداد طهماسبی  دروازه بان فصل گذشته صبای قم بعد از حضور در باشگاه پرسپولیس و جلسه با مسئولان این باشگاه اظهار داشت: امروز(دیروز) بامسئولان باشگاه صحبت کردم و تا فردا(امروز) وضعیتم مشخص می‌شود. حضورم در پرسپولیس 50-50 است و باید از نظر مالی با هم به توافق برسیم.