kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۲۲۸
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶

خواندنی از ورزش ایران

* اردوی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان برای شرکت در رقابت‌های جهانی آمریکا و گزینشی المپیک 2016 برزیل، از امروز در خانه کشتی شماره یک تهران آغاز می‌شود و تا 26 تیرماه ادامه خواهد داشت.
* نجمه خدمتی اولین مدال طلای ایران در بازیهای دانشجویان جهان را بر گردن انداخت. در پایان مسابقات تیراندازی تفنگ بادی 10 متر زنان، نجمه خدمتی به مدال طلا دست یافت و نخستین مدال طلای کاروان ایران در بیست و هشتمین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان را به نام خود ثبت کرد. در این بخش نمایندگان چک و صربستان دوم و سوم شدند.مه لقا جام بزرگ دیگر نماینده ایران که پیش از این راهی فینال شده بود در این بخش هشتم شد.این دومین مدال کاروان ایران بود. پیش از این در بخش تیمی تفنگ بادی 10 متر بانوان هم نجمه خدمتی، مه لقا جام بزرگ و مائده سادات امین زاده توانستند با مجموع امتیاز 1237/3 مدال برنز تیمی را از آن خود کنند.
* با حکم رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی، هادی حبیبی بعنوان رئیس کمیته لیگ فدراسیون منصوب شد.همچنین نقی کلانتری رئیس سابق کمیته لیگ نیز به عنوان مسئول انجمن کشتی دانشگاه‌های پیام نور کشور منصوب شد.
*تیم فوتبال دانشجویان ایران در دومین دیدار خود در رقابتهای جهانی دانشجویان مقابل مالزی با یک گل تن به شکست داد تا با قبول دو شکست کارش برای صعود به مرحله بعد به اما و اگر کشیده شود.تیم ملی فوتبال دانشجویان ایران در بازی نخست خود در این رقابتها مقابل ژاپن با نتیجه ۲بر یک بازی را واگذار کرده بود.تیم ملی فوتبال دانشجویان ایران در آخرین بازی مرحله گروهی خود روز سه شنبه مقابل برزیل به میدان خواهد رفت.در حال حاضر ژاپن با 6 امتیاز صدرنشین است، برزیل و مالزی 3 امتیازی هستند و ایران بدون امتیاز در قعر جدول قرار گرفته است. تنها راه صعود ایران این است که در روز آخر مسابقات ایران، برزیل را با اختلاف دو گل شکست دهد و مالزی مغلوب ژاپن شود.
* کاروان ایران با یک طلا و یک برنز در رده هشتم جدول رده‌بندی توزیع مدال یونیورسیاد قرار دارد. کاروان تیم ‌ایران در چهارمین روز بازی‌های دانشجویان جهان موفق به کسب دو مدال شد. با کسب این دو مدال تیم ایران در جدول رده‌بندی توزیع مدال‌ها در رده هشتم قرار گرفت. کاروان چین با پنج طلا، دو نقره و دو برنز و در رده نخست قرار دارد. آمریکا با سه طلا و یک برنز و کره جنوبی با دو طلا، سه نقره و سه برنز دوم و سوم هستند.
* سرپرست فدراسیون دوومیدانی می‌گوید در صورتی که احسان حدادی مربی مورد نظر خود را معرفی کند، اقدامات لازم برای امضای قرارداد انجام می‌شود. سید حسن طباطبایی درخصوص  شرایط احسان حدادی نایب قهرمان المپیک اشاره کرد و گفت: فدراسیون دوومیدانی و مهم‌تر از آن وزارت ورزش و سجادی نگاه ویژه‌ای به احسان حدادی دارند. به همین دلیل هم از هیچ تلاشی برای بهبود شرایط تمرینی این ورزشکار مدال‌آور مضایقه نخواهیم کرد. حدادی هم‌اکنون در آلمان به تمریناتش ادامه می‌دهد. طی روزهای گذشته در چند نوبت با وی تماس تلفنی داشتم و در جریان آخرین وضعیتش قرار گرفتم. در آخرین صحبت‌هایم با حدادی قرار شد که وی مربی مورد نظر خود را معرفی کند تا فدراسیون اقدامات لازم را برای امضای قرارداد با این مربی به عمل آورد.