kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۱۸۷
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱

انجام نخستین عمل موفق پیوند کبد در خوزستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز از انجام موفقیت‌آمیز نخستین عمل پیوند کبد در خوزستان خبر داد.
اهواز- خبرنگارکیهان:

ایرج نظری با بیان اینکه درحال حاضر در سطح استان خوزستان بیش از هزار و 400 نفر دچار نارسائی کلیه هستند افزود: سالانه در خوزستان حوادث ترافیکی بسیاری رخ می‌دهد و افراد زیادی در اثر این حوادث دچار مرگ مغزی می‌شوند که اگر خانواده‌های آنها به اهدا عضو رضایت دهند مشکل تمامی بیمارانی که در لیست پیوند عضو قرار دارند برای همیشه حل خواهد شد و دیگر نیازی به پیوند عضو از فرد زنده نیست.
نظری در پایان ضمن اشاره به اینکه هزینه بیمارستانی تمام بیماران دهنده و گیرنده عضو رایگان است و هیچ‌گونه وجهی در بیمارستان از آنها دریافت نمی‌شود، اظهار کرد: خوزستان قطب پیوند عضو جنوب غرب کشور است که علاوه بر پیوند کلیه، امکان انجام پیوند کبد نیز فراهم شده است.
مدیر مرکز پیوند و فراهم‌آوری اعضای دانشگاه نیز گفت: این پیوند از یک جوان 19 ساله مرگ مغزی به یک زن 42 ساله و توسط یک تیم پزشکی متخصص در بیمارستان گلستان انجام گرفت. همچنین کلیه‌های این بیمار مرگ مغزی نیز به دو جوان 32 و 36 ساله اهدا شد.
امین بحرینی اضافه کرد: آمار افراد مرگ مغزی در خوزستان بالا است و از این نظر در ردیف دو تا سه استان نخست کشور قرار داریم اما آمار اهدای عضو پایین است.