kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۱۸۴
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱

249 زندانی جرایم غیرعمد در استان همدان در انتظار یاری خیرین

مدیرعامل ستاد دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان همدان اعلام کرد: تعداد 249 زندانی جرایم غیرعمد در استان چشم انتظار مساعدت مردم هستند.
همدان- خبرنگار کیهان:

یدالله روحانی‌منش در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این زندانیان با مجموع بدهی 200 میلیارد ریال، بابت مهریه، نفقه، دیه و دیگر جرائم مالی در حبس به‌سر می‌برند که دو نفر آنها خانم هستند.
وی ادامه داد: 61 نفر از زندانیان مذکور، به علت بدهی بابت مهریه و نفقه، 43 نفر بدهی تصادفات و دیه و 142 نفر بابت دیگر محکومیت‌های مالی، زندانی شده‌اند که درحال حاضر پرونده 200 نفر از آنها در ستاد دیه تشکیل و تحت بررسی است.
روحانی‌منش، گفت: طی سه ماهه اول سال جاری نیز، موفق به آزاد کردن 36 نفر زندانی در استان با مبلغ 20 میلیارد ریال بدهی شدیم که این کار با مساعدت بیمه‌ها، صندوق تأمین خسارت‌های بدنی، بانک‌های عامل، خیرین، و نیز از محل گذشت شکات، آورده زندانیان و... انجام شد.
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان خاطرنشان ساخت: بالاترین میزان بدهی زندانیان جرائم غیرعمد، متعلق به یک زندانی با مبلغ یک و نیم میلیارد تومان است اما میزان بدهی‌های زیر 5 میلیون تومان را طی کمتر از یک هفته از راه‌های مختلف پرداخت می‌کنیم تا فرد در زندان نماند.
وی دلائل زندانی شدن افراد به خاطر جرائم غیرعمد و مالی را، ناآگاهی از قوانین، سهل‌انگاری و عدم رعایت مقررات دانست و گفت: بسیاری از زندانیان دیه، محکومان تصادف و حوادث رانندگی هستند.
وی افزود: قبول کردن ضمانت‌های سنگین بانکی علی‌رغم نداشتن پول و سرمایه و درآمد کافی، اهمال در بیمه کردن خودرو و راننده، قبول مهریه‌های سنگین و ازدواج‌های نامناسب منتج به طلاق، از جمله عوامل زندانی شدن افراد هستند.