kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۱۸۳
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱

اعزام 50 جانباز شیمیایی خوزستان به شمال کشور

از ابتدای امسال تاکنون 50 جانباز شیمیایی خوزستانی به اردوگاه‌های شمال کشور اعزام شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: این جانبازان شیمیایی به علت وضع بد آب و هوایی در استان به مناطق شمال کشور اعزام شدند.
فرجیان افزود: 3 هزار و 400 جانباز شیمیایی در خوزستان ساکن هستند که از این تعداد 400 نفر وضع حاد دارند که با توجه به آلودگی‌های اخیر استان، با مشکلات زیادی مواجه بوده‌اند.
وی گفت: با توجه به مشکلات تنفسی جانبازان شیمیایی، در تابستان هر سال اردوهای درمانی در مناطق شمالی کشور از جمله رامسر برپا می شود و جانبازان شیمیایی خوزستان به این مناطق اعزام می‌شوند. فرجیان افزود: برخی از جانبازانی که از ابتدای سال جاری به مناطق شمالی کشور منتقل شده‌اند، همراه با خانواده و برخی تنها با همسر یا یکی از فرزندان خود در این اقامتگاه مستقر شده‌اند.
وی گفت: در راستای توسعه و بهبود تغییرات تنفسی جانبازان خوزستان از ابتدای سال جاری تاکنون تعدادی کپسول تنفس اکسیژن و ماسک در اختیار جانبازان بد حال قرار گرفته است.
فرجیان افزود: با توجه به تکرار وقوع پدیده گرد و غبار در اهواز و مشکلاتی که به صورت مداوم گریبانگیر جانبازان است، لازم است اردوگاه‌هایی در نقاط خوش آب و هوای خوزستان مانند ایذه و دهدز ایجاد شود تا جانبازان مجبور به اقامت در نقاط دور از استان نباشند.