kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۱۸۲
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱
وزیر راه و شهرسازی:

ایستگاه راه‌آهن اردبیل در داخل شهر احداث می‌شود

وزیر راه و شهرسازی از احداث ایستگاه راه‌آهن اردبیل، میانه در داخل شهر اردبیل خبر داد.

عباس آخوندی در آیین افتتاح پروژه‌های راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پیش‌تر ایستگاه راه‌آهن در 10 کیلومتری شهر احداث شده بود درحالی که هدف از این پروژه سهولت دسترسی مردم به خطوط حمل‌ونقل بود.
وی افزود: از این‌رو پس از بررسی‌ها ایستگاه پیشین به ایستگاه حمل‌ونقل بار تغییر کاربری داده و ایستگاه جدیدی با هدف جابه‌جایی مسافران درون محدوده شهری احداث می‌شود.
او با اشاره به این که پروژه راه‌آهن اردبیل- میانه به یکی از خواسته‌های مردم منطقه تبدیل شده افزود: نمی‌توان زمان دقیقی را برای تکمیل راه‌آهن و شنیدن سوت قطار به مردم اعلام کرد.
وی افزود: دو راه برای تأمین اعتبارات موردنیاز برای اتمام این پروژه‌ پیش‌بینی شده و هر دو به موازات یکدیگر تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود.
وی عنوان کرد: هم‌اکنون 9 هزار میلیارد ریال موردنیاز بوده و یکی از راه‌های تأمین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی است که رئیس‌جمهوری نیز در نامه‌ای دستور پیگیری به منظور اختصاص 300 میلیارد دلار را صادر کرده است.
وزیر راه و شهرسازی افزود: راه دیگر استفاده از فاینانس است که در این زمینه با یک شرکت چینی درحال مذاکره هستیم و هر یک از این راه‌ها سریع‌تر به نتیجه برسد از آن برای اتمام این پروژه استفاده خواهد شد.
آخوندی بیان کرد: بودجه کنونی اختصاص یافته به راه‌آهن اردبیل 480 میلیارد ریال است که کفاف پنج درصد این پروژه را می‌دهد و باتوجه به منابع مالی موجود امکان اتمام آن وجود ندارد. وی از تکمیل و افتتاح ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل تا پایان امسال خبر داد. وزیر راه و شهرسازی در سفر به اردبیل 3هزار و 130 میلیارد ریال پروژه حوزه راه و شهرسازی در این شهر افتتاح کرد.