kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۱۸۱
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱

شالیزارهای گیلان با کمبود آب روبه‌رو هستند

بین 2 تا 3 درصد شالیزارهای گیلان با بحران کمبود شدید آب مواجه هستند که در صورت نبود مدیریت صحیح، این میزان امکان گسترش تا 10 درصد شالیزارها را دارد.
رشت - خبرنگار کیهان

این مطلب را استاندار گیلان در ششمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان عنوان کرد و با اشاره به وضعیت بحرانی موجود در بخش تامین آب شالیزارهای گیلان گفت: به منظور حضور قوی مدیران استان در مدیریت مشکل آب، تمامی مرخصی فرمانداران، بخشداران، مدیران دستگاه‌های متولی و افراد ذیربط لغو می‌شود.
محمدعلی نجفی همچنین بر ضرورت انتقال وضعیت بحرانی آب کشاورزی گیلان توسط مدیران به وزارتخانه‌ها تاکید کرد و افزود: در این وضعیت باید مدیران اعتبار ویژه‌ای از وزارتخانه‌های خود برای جبران این بخش جذب کنند.
وی با بیان اینکه متاسفانه در سالهای گذشته مسئله کم‌آبی در گیلان جدی گرفته نمی‌شد اظهار داشت: هیچ‌گاه گیلان بعنوان استان کم‌آب شناخته نمی‌شد. اما به تازگی مسئله آب در استان گیلان نیز مورد توجه قرار گرفته و در این راستا اقدامات مهمی در دست انجام است. استاندار گیلان در ادامه با انتقاد شدید از صندوق بیمه کشاورزی تصریح کرد: علی‌رغم پیگیریهای صورت گرفته در بیمه کشاورزی از متوسط کشوری پایین‌تر هستیم و انتظار داریم بانک کشاورزی تکلیف این بحث را به صورت فوری مشخص کند.