kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۱۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵
در همایش حقوق بشر آمریکایی مطرح شد

ارتزاق آمریکا از خون دیگران

همایش بررسی «حقوق بشر آمریکایی» صبح دیروز در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور مقامات لشکری و کشوری برگزار شد.

به گزارش تسنیم، همایش بررسی حقوق بشر آمریکایی صبح دیروز در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با موضوع جنایات متعدد دولتمردان آمریکا با حضور مقامات لشکری و کشوری برگزار شد. در این مراسم عباسی سرپرست معاونت بین‌المللی سازمان بسیج مستضعفین، با بیان اینکه دو سالی است که اسناد نقض حقوق بشر آمریکایی را منتشر کردیم، گفت: امسال قصد داریم این اسناد را در فرانسه رونمایی کنیم.
همچنین علیرضا زاکانی در این همایش اظهار داشت: آمریکایی‌ها و حامیان آنها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دچار چالش بزرگی شدند، چرا که انقلاب اسلامی با سلطه ستیزی خود پرونده آنها را بست. آمریکا اکنون یکی از کشورهایی است که بیشترین بمب هسته‌ای را دارد اما دیگران را محکوم به داشتن آن می‌کند و با بیان شعارهایی همچون حقوق بشر و امنیت به دنبال انحراف افکار مردم جهان است. آمریکا یکی از مدافعان منافقان است که تاکنون 17 هزار نفر از مردم بی‌گناه ایران را از طریق ترور به شهادت رسانده است.  آمریکا با خون دیگران ارتزاق می‌کند و به دنبال زیاده‌خواهی است. 
امیر سرتیپ محمد حسن نامی نیز در این همایش با اشاره به اینکه دشمنان از طریق فضای مجازی تلاش می‌کنند تا راهبرد تفرقه را در بین مذاهب و جهان اسلام گسترش دهند، گفت: آنها برای اسلام سه راهبرد تعریف کردند؛ اولین راهبرد آنها درگیری شیعه و سنی است، دومین راهبرد بین سنی و سنی است و سومین راهبرد نیز درگیری بین شیعه و شیعه است. آنها قصد دارند با این کار جهان اسلام را از بین ببرند. آمریکایی‌ها بعد از شلیک موشک از ناو وینسنس و حمله به هواپیمای مسافربری ایران از فرمانده این ناو قدردانی کردند. آمریکایی‌ها روز به روز به دنبال جنایات بیشتری در جمهوری اسلامی هستند و اگر تدابیر رهبری در این خصوص نبود قطعا جمهوری اسلامی نیز مثل کشورهای دیگر می‌شد.
در ادامه این مراسم فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری هفته حقوق بشر آمریکایی گفت: قوه قضائیه و دولت باید در این هفته به موارد نقض حقوق بشر از سوی غربی‌ها توجه بیشتری داشته باشند و آنها را در دادگاه‌های جهانی پیگیری کنند. هنگام سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران توسط آمریکا، دولت وقت ایران، دو روز قبل از برگزاری دادگاه به آمریکا اعتماد و مصالحه کرد، این توافق بدی بود. اگر آن روز این دادگاه برگزار می‌شد شاید امروز می‌توانستیم راحت‌تر حقوق‌مان را بگیریم.  مسئولان باید درباره 175 شهید غواص پیگیری‌های قضایی خود را انجام دهند و نمونه بارز تروریسم را به جهان اثبات کنند.
لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه حجاج فلسطینی گفت: رژیم صهیونیستی واکسن‌هایی را به آل سعود تحمیل کرد تا عربستان باعث عقیم شدن حجاج فلسطینی شود.  البته این موضوع برای حجاج کشور ما نیز رخ داده است. نباید به دشمن اعتماد کرد و باید با وحدت در مقابل دشمن ایستاد.