kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۱۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳
ایران شانس حضور در نیمه نهایی را از دست داد

پایان نمایش تحسین برانگیز تیم‌ملی والیبال در لیگ جهانی

تیم‌ملی والیبال اگرچه در دیدار نخست خود برابر روسیه به برتری قاطع سه بر صفر دست یافت اما موفق نشد جواز حضور در مرحله نیمه نهایی لیگ جهانی را بدست آورد.
سرویس ورزشی-

تیم‌های ملی والیبال ایران و روسیه از ساعت ۲۱ جمعه در چارچوب هفته هشتم رقابت‌های لیگ جهانی در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی به مصاف هم رفتند که در پایان تیم کشورمان برابر قهرمان المپیک لندن ۳ بر صفر برنده شد تا ششمین پیروزی خود را در جدول گروه B ثبت کند. تیم ایران در این دیدار به ترتیب با امتیازات ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۲۱ از سد رقیب خود گذشت.
شکست آمریکا برابر لهستان
پس از این پیروزی اعضای تیم‌ملی امیدوار بودند که آمریکا برابر لهستان به برتری سه بر صفر برسد تا امیدها برای صعود به مرحله نیمه نهایی زنده بماند اما این اتفاق هرگز رخ نداد. تیم‌های ملی والیبال لهستان و آمریکا از ساعت ۲۲:۵۵ جمعه به مصاف هم رفتند که در پایان این بازی تیم لهستان با حساب ۳ بر ۲ مدافع عنوان قهرمانی را شکست داد و به مرحله نهایی این مسابقات صعود کرد.  
تیم لهستان با شکست آمریکا هشتمین برد خود را در لیگ جهانی کسب کرد و با ۲ امتیاز این برد نزدیک خانگی، جمع امتیازاتش را به عدد ۲۲ رساند و خیال خود را برای حضور در مرحله نهایی لیگ جهانی راحت کرد. در گروه B از قبل صعود آمریکا مسجل شده بود. این تیم با وجود باخت برابر لهستان همچنان با ۲۴ امتیاز صدرنشین است و لهستان نیز با ۲۲ امتیاز به همراه این تیم راهی مرحله نهایی شد. تیم‌های ایران و روسیه نیز با ۱۸ و ۲ امتیاز در مکان‌های سوم و چهارم جدول باقی ماندند.
بدین ترتیب دیدار دوم تیم‌های ملی ایران و روسیه که از ساعت ۲۱ دیشب در سالن 12 هزار نفری برگزار شد، کاملا تشریفاتی گردید.
تقدیر و تشکر رئیس کمیته ملی المپیک
اگرچه تیم‌ملی والیبال نتوانست جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را بدست آورد اما نمایش ملی‌پوشان ایران در لیگ جهانی تحسین برانگیز بود، تا جایی که کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک با صدور پیامی از مبارزات جانانه و دیدنی تیم‌ملی والیبال در رقابتهای لیگ جهانی تشکر کرد و برای نمایندگان ایران در مسابقات کسب سهمیه المپیک ریو آرزوی موفقیت کرد.
در متن پیام تقدیر و تشکر رئیس کمیته ملی المپیک به تیم‌ملی والیبال آمده بود:  مبارزات دیدنی و جانانه غیور مردان تیم‌ملی والیبال کشورمان در برابر رقبای قدرتمند جهانی که از سابقه دیرینه‌ای در این عرصه برخوردارند مایه مباهات و غرور ملی هر ایرانی در جای جای جهان شد تا امروز جهانیان حتی به رغم عدم صعود این تیم به دور نهایی لیگ جهانی، به والیبال ایران احترام گذاشته و نگاه متمایزی داشته باشند.
بدون تردید تلاشهای اعضای تیم‌ملی والیبال در رقابتهای لیگ جهانی و مبارزه تا آخرین نفس و رمق برای پیروزی کشورمان در برابر حریفان قدرتمند، نشان از غیرتمندی و توانمندی فرزندان این رمز و بوم دارد. مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی نیز قدر شناس زحمات و تلاش‌های این عزیزان هستند و مطمئنا عدم راه‌یابی این تیم پرامید به دور نهایی لیگ چیزی از ارزش‌های فنی آنان کم نخواهد کرد.
لذا بر خود وظیفه دانستم مراتب حق شناسی و سپاس خود را از تیم‌ملی والیبال به‌جا آورده و این اطمینان را بدهم که از این پس مردم و مسئولان میهن عزیزمان و از جمله کمیته ملی المپیک حمایت همه جانبه‌ای از تیم‌ملی والیبال جهت کسب سهمیه المپیک ریو 2106 که مهمترین میدان و هدف اصلی مجموعه والیبال است خواهد داشت تا باز هم همچون گذشته شاهد افتخارآفرینی شما عزیزان در میادین دیگر باشیم.