kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۰۹۳
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰

مقاومت سرسختانه ارتش سوریه در برابر حملات سنگین تروریست‌‌ها به حسکه و حلب

ارتش سوریه و نیروهای مردمی در استان «حسکه» در شرق سوریه موفق شدند چند منطقه در جنوب این استان را آزاد کنند اما حملات داعش به مرکز استان حسکه به شدت ادامه دارد.

به گزارش فارس، با پیشروی نیروهای مردمی کرد در استان الرقه در شمال شرق سوریه و قطع ارتباط داعش با ترکیه از سمت این استان، عناصر داعش برای افزایش روحیه خود و همچنین برای رسیدن به مرز ترکیه در 10 روز گذشته حملات سنگینی از جنوب استان حسکه به سمت مرکز استان آغاز کرده‌اند. طبق اعلام رسانه‌های نزدیک به مخالفان سوریه، تکفیری‌ها در این 10 روز توانستند بخش‌هایی از شهر حسکه را تحت تصرف خود در بیاورند، اما با رسیدن نیروهای کمکی از استان «دیرالزور» به استان حسکه و همکاری نیروهای مردمی کرد با نیروهای سوری از شدت حملات تروریست‌ها کاسته و آنها را مجبور به عقب‌نشینی از بخش‌هایی از شهر کرده است.در حملات پاکسازی مناطق «الزهور» و «الشبابی» در جنوب شهر حسکه هم، ده‌‌ها تروریست داعشی که اغلب دارای تابعیت چچنی و قفقازی هستند کشته شدند.
از سوی دیگر نیروهای ارتش سوریه و نیروهای مردمی کرد با کمک عشایر منطقه موفق شدند در عملیاتی روستای «تل ابیض» در محور شرقی کوه «کروان» در جنوب استان حسکه را تحت کنترل خود دربیاورند. کنترل بر روستای تل‌ابیض مقدمه پاکسازی کوه کروان خواهد بود.
عناصر داعش در طول یک ماه گذشته چندین مرتبه از طریق روستای تل ابیض حملات سنگینی به مواضع نیروهای سوری در جنوب شهر حسکه انجام داده‌ بودند که با پاکسازی روستای تل ابیض تاحدود زیادی از حملات تروریست‌های داعش از جنوب به شهر حسکه کاهش یافت. به گزارش ایسنا، درگیری‌های شدیدی میان نیروهای ارتش سوریه و تروریست‌های جبهه النصره در حلب در شمال شرقی سوریه در جریان است که طی آن ده‌ها تروریست به هلاکت رسیدند.
منابع سوری اعلام کردند که نیروهای ارتش تاکنون توانسته‌‌اند به خوبی در برابر حملات تروریست‌ها مقاومت کنند و مانع سقوط شهر حلب شوند. همزمان با حملات توپخانه‌ای ارتش جنگنده‌های سوری نیز مواضع تروریست‌ها را بمباران و تعدادی از آنها را به هلاکت رساندند.
شهر حلب، دومین شهر بزرگ سوریه، به عنوان یکی از مهمترین جبهه‌های جنگ در این کشور، هدفی استراتژیک برای داعش، مخالفان سوری و ارتش سوریه محسوب می‌شود و در صورت سقوط آن می‌توان گفت حضور نظامی دولت سوریه تنها به مناطق غربی این کشور محدود خواهد شد.
هم‌اکنون داعش در حومه شرقی شهر حلب حضور دارد، ارتش برخی مناطق غربی و مرکزی را تحت کنترل گرفته و شبه‌نظامیان مخالف که تحت رهبری «ارتش آزاد» هستند نیز مناطق غربی، شمال غرب و جنوب غرب شهر را در اختیار دارند.
کردها نیز محله‌‌های کردنشین حلب را به تصرف خود درآورده‌اند و هر یک از گروه‌ها برای کنترل کامل بر حلب تلاش می‌کنند.
یگان‌های ارتش سوریه دیروز همچنین، طی عملیاتی در منطقه شمال لاذقیه ، واقع در شمال غربی سوریه 110 تروریست مسلح را از پای درآوردند.