kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۰۹۲
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
با صدور یک قطعنامه

شورای حقوق بشر سازمان ملل اسرائیل را به ارتکاب جنایت در غزه محکوم کرد

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با اکثریت آرا قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در حمله 51 روزه به غزه محکوم و خواستار محاکمه سران آن شد.

به گزارش خبرگزاری قدس، به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه با اکثریت آرا و تصویب قطعنامه‌ای خواستار محاکمه سران رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در مدت جنگ 51 روزه غزه در تابستان سال 2014 شد. پیش‌نویس طرح محاکمه سران رژیم صهیونیستی از سوی پاکستان پیشنهاد شده بود که با موافقت 45 کشور از جمله فرانسه، آلمان و انگلیس همراه بود و فقط آمریکا با این طرح مخالفت کرد و پنج کشور دیگر از جمله هند و کنیا به این طرح رأی ممتنع دادند.
واکنش اسرائیل
تصویب این طرح بلافاصله با انتقاد «شدید» مقامات رژیم صهیونیستی همراه شد و آنها شورای حقوق بشر سازمان ملل را به عنوان «عاملی تحریک کننده» خواندند و به این قطعنامه اعتراض کردند.
بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به تصمیم شورای حقوق بشر سازمان ملل اعتراض و آن را محکوم کرد و گفت: «شورای حقوق بشر سازمان ملل به واقعیت‌ها و به حقوق بشر اعتقادی ندارد؛ «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اما تصمیم شورای حقوق بشر سازمان ملل را «کمدی سیاه و بیهوده» توصیف کرد.
 این در حالی است که «ریاض مالکی» وزیر خارجه فلسطین تصریح کرد «چنین تصمیمی از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل بیانگر جانبداری جامعه بین‌الملل از محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی است.»
این قطعنامه به دنبال انتشار گزارش کمیسیون تحقیق سازمان ملل متحد در ماه ژوئن (خرداد) درباره بحران غزه که نتیجه‌گیری کرده بود «احتمالاً جنایت جنگی صورت گرفته است» تصویب شده است.
در جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه غزه که 51 روز به طول انجامید 2140 فلسطینی که اکثر آنها غیرنظامی بودند به شهادت رسیدند و بالغ بر 11 هزار نفر دیگر مجروح شدند.
در همین رابطه روزنامه صهیونیستی «تایمز آو» نوشت، تصویب قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل در خصوص جنگ 51 روزه اسرائیل و حماس، در تابستان گذشته، تعجب برانگیز نبود.
این قطعنامه تأیید و حمایتی بر گزارش سازمان ملل است که اسرائیل را در جنگ غزه مقصر می‌دانست. حتی اگر اسرائیل در ایجاد اختلاف در رأی اعضای اتحادیه اروپاموفق می‌شد به طور خودکار حمایت کشورهای عرب از این قطعنامه به تصویب آن می‌انجامید.
بی‌اعتمادی به نتانیاهو
در تازه‌ترین نظرسنجی صورت گرفته، 63 درصد از شرکت کنندگان صهیونیست اعلام کردند که به کابینه کنونی نتانیاهو اعتماد ندارند.
به گزارش خبرگزاری قدس به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، نتایج نظرسنجی منتشر شده توسط میزگردهای تحقیقاتی از جامعه صهیونیستی نشان می‌دهد که 63 درصد از شرکت کنندگان معتقدند کابینه نتانیاهو بی‌ثبات است و نمی‌توان به آن اعتماد کرد و 51 درصد معتقدند کابینه نتانیاهو تا دو سال دیگر فرو می‌پاشد.
تشییع پیکر جوان فلسطینی
مردم فلسطین پیکر «محمد سامی» جوان 17 ساله فلسطینی را که در اردوگاه «قلندیا» در شمال بیت‌المقدس توسط نیروهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده بود تشییع کردند.
محمد سامی برای برگزاری سومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان عازم مسجدالاقصی بود که بی‌دلیل هدف یکی از سربازان رژیم صهیونیستی قرار گرفت و به شهادت رسید.
فلسطینی‌های شرکت کننده در مراسم تشییع این جوان فلسطینی بر عزم و اراده خود برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی تأکید کردند.