kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۰۹۱
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰

داعش در یک عملیات انتحاری 60 عضو جبهه النصره را کشت

در ادامه جنگ تکفیری‌ها علیه یکدیگر، یک عضو «داعش» با انجام عملیات انتحاری، 60 تروریست وابسته به «جبهه النصره» را در منطقه «اریحا»ی سوریه کشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، عصر جمعه یک عضو داعش با ورود به مسجدی در منطقه «اریحا» بمب همراه خود را در میان اعضای «جبهه النصره» منفجر کرد. در این انفجار 9 سرکرده جبهه النصره به همراه 51 عنصر تروریستی وابسته به این گروه کشته و ده‌ها تن دیگر از اعضای جبهه النصره نیز زخمی شدند.
داعش رسما مسئولیت این حمله را برعهده گرفت. پنجشنبه گذشته نیز گروه  تکفیری موسوم به «جیش الاسلام» 18 تن از اعضای داعش را به سبک خاصی اعدام کرده بود. جیش‌الاسلام که نزدیک به جبهه النصره است اعلام کرده بود که این اقدام را در واکنش به اعدام 12 تن از اعضای خود توسط داعش انجام داده است.
اعدام پی‌درپی و متقابل میان گروه‌های تکفیری بسیار رایج است و این روش نیز در اعتقادات آنها ریشه دارد؛ تکفیری‌ها هر کسی را که مثل آنها نمی‌اندیشد، تکفیر کرده و ریختن خونش را مباح می‌دانند. این تفکر باعث شده است که حتی اعضای این گروه‌های تروریستی هر لحظه حس کنند به زودی توسط فرماندهان خود تکفیر و معدوم می‌شوند. همین تفکر حتی باعث شد عده‌ای از اعضای داعش به فکر ترور ابوبکر بغدادی هم بیفتند اما قبل از انجام  عملیات به دام افتادند.
گروه تروریستی داعش در سوریه طی روزهای پنجشنبه و جمعه علاوه بر کشتار عناصر جبهه النصره، 80 نفر از اعضای خود را نیز اعدام کرد. اتهام این افراد که در استان «دیرالزور» اعدام شدند، خیانت و عصیان علیه «ابوبکر بغدادی» خلیفه خودخوانده داعش اعلام شد.گروه تروریستی داعش 11 کارگر ساختمانی را نیز در شهر «المیادین» واقع در استان دیرالزور نیز به دلیل «روزه‌خواری» به 70 ضربه شلاق محکوم کرد و علاوه بر آن، این افراد را به مدت یک روز، زنده به صلیب کشید.
پرونده سیاه
وزارت حقوق بشر عراق اما اعلام کرده تاکنون (طی یک سال اخیر) حدود چهار میلیون مورد نقض حقوق بشر توسط داعش علیه شهروندان عراقی ثبت شده است. وی گفت: واقعیت حقوق بشر در عراق (به خاطر داعش) بسیار دردآور است. سربازگیری از میان کودکان، قتل و کشتار مردم بی‌گناه، تخریب اماکن مذهبی و باستانی، کشتار اقوام و اقلیت‌ها از جمله موارد نقض حقوق بشر توسط داعش است.همچنین در حملات جداگانه هوایی و زمینی نیروهای مسلح عراق و ائتلاف ضد  داعش به مواضع این گروه در مناطق شمالی و غربی این کشور 38 تروریست داعش کشته شدند.«علی اسود عبدالرحمن الجبوری» وزیر جنگ داعش هم در جریان بمباران مواضع داعش در موصل به هلاکت رسید.طی 48 ساعت اخیر همچنین، تروریست‌های داعش قصد اشغال منطقه «خالدیه» در شرق شهر «رمادی» مرکز استان الانبار را داشتند، ولی این حمله با شکست مواجه شد.خبر دیگر اینکه، دولت بلژیک از ائتلاف ضد داعش خارج شد. ناکارآمدی اقدامات هوایی ائتلاف علیه داعش، علت این خروج اعلام شده است.