kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۰۸۹
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰

64 کشته بر اثر درگیری ارتش و طالبان در مرکز افغانستان

درگیری‌ میان تروریست‌های طالبان و نیروهای دولتی افغان در استان «وردک»، بیش از ۶4کشته بر جای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، درگیری شدید سه روزه در شهرستان«جلریز» استان وردک افغانستان، با کشته شدن ۲۴ پلیس افغان و ۴۰ تروریست  طالبان دیروز به پایان رسید.
در این درگیری نیروهای دولتی توانستند ۹ پاسگاه نیروهای امنیتی را از تروریست‌ها پس بگیرند. این در حالی است که نمایندگان پارلمان افغانستان و برخی از مقامات دولت وحدت ملی تسلط طالبان بر پاسگاه‌های مذکور را مشکوک می‌دانند و ضمن تأکید بر آغاز تحقیقات، این حادثه را محکوم کردند.
«عبدالرئوف ابراهیمی» رئیس پارلمان افغانستان در نشست مجلس گفت که نهادهای امنیتی به دلیل غفلت در انجام وظیفه باید مورد بازپرسی قرار گیردند.
طالبان افغانستان پنج‌شنبه گذشته ۹ پاسگاه امنیتی شهرستان جلریز را تصرف کرده بودند.
«محمد محقق» معاون دوم رئیس اجرایی دولت وحدت ملی نیز با انتشار بیانیه‌ای،  از بی تفاوتی مقامات در اعزام نکردن نیروی کمکی به استان وردک انتقاد کرد.
«محمد سرور دانش» معاون دوم اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان نیز اعلام کرده‌است که موضوع حمله به جلریز را با وزارتخانه‌های دفاع و کشور در میان گذاشته، اما نتیجه‌ای نگرفته است.
پیش از این اعضای شورای استان وردک هشدار داده بودند که اگر حکومت وحدت ملی از شهرستان جلریز حمایت نکند، این منطقه  به زودی به دست طالبان سقوط خواهد کرد. شهرستان جلریز در ۶۰ کیلومتری غرب کابل  قرار دارد.