kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۰۸۷
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳

چهار سوی پنج قاره

  وضعیت فوق‌العاده در آمریکا
مقامات آمریکا در آستانه «روز ملی» این کشور، «وضعیت امنیتی فوق‌العاده» اعلام کرده‌اند. علت این اقدام، «جلوگیری از حملات احتمالی تروریست‌ها» به مراسم «جشن روز ملی» (شنبه13تیر) اعلام شده است.
احضار سفیر افغانستان در اسلام‌آباد
پاکستان در اعتراض به زخمی شدن دو نیروی مرزی خود، سفیر افغانستان را به وزارت خارجه احضار کرد. به گفته مقامات اسلام‌آباد، نیروهای مرزی افغانستان در منطقه وزیرستان جنوبی به سمت نظامیان پاکستانی تیراندازی کرده‌اند. این نظامیان در حال ساخت یک دیوار بودند. کابل اعلام کرده، این نظامیان در حال ساخت دیوار در درون خاک افغانستان بوده‌اند.
هشدار مسکو به غرب درباره ارمنستان
دولت مسکو به غرب در ارتباط با راه انداختن «انقلاب رنگی» در ارمنستان هشدار داد.«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت که اعتراضات در ارمنستان ریشه اقتصادی دارد، اما بسیاری تلاش می‌کنند آن را در مسیر سیاسی و ضد دولتی قرار دهند.
حس برادری ترکیه با اویغورها!
ترکیه اعلام کرد، به دلیل قرابت‌های فرهنگی و تاریخی، پذیرای اویغورهایی است که از چین به ترکیه می‌آیند، تاکنون 172 کودک و زن اویغور از مالزی وارد ترکیه شده‌اند.اویغورهای ترک زبان که جمعیت آنها حدود 20 میلیون نفر است، در غرب چین زندگی می‌کنند و با دولت پکن بر سر استقلال خود، در کشمکش هستند.
رشوه آل سعود به اردن
به گزارش «دبکا فایل» عربستان به مقامات اردن وعده داده، در قبال تلاش برای تجزیه بخش‌هایی از خاک دو کشور سوریه و عراق، 20 میلیارد دلار به امان پرداخت کند. تاکنون دیپلماسی دلار عربستان بسیاری از کشورهای خاورمیانه را دچار اغتشاشات و جنگ داخلی کرده است.