kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۰۸۱
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان:

تعداد خودروهای معیوب صفرکیلومتر «ایران خودرو» و «سایپا» افزایش یافته است

رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان با ادعای اینکه اخبار مربوط به خرابی خودروهای صفر کیلومتر داخلی در ماه‌های اخیر افزایش یافته است خواستار برخورد با ایران خودرو و سایپا شد.
محمد جعفری با بیان اینکه در صنعت خودروی دنیا بسیار کم پیش می‌آید که خودروی نو تولیدی به دلیل نقص عملکردی راهی تعمیرگاه‌ها شود، خاطرنشان کرد: با این حال در ماه‌های اخیر اخبار زیادی درباره نقص عملکردی در خودروهای صفر کیلومتر تولیدی ایران خودرو و سایپا منتشر شده است.
رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان ادامه داد: خودرو، کالایی مانند شیر و ماست نیست که پس از خروج از کارخانه تولیدکننده به دلیل قرار گرفتن در معرض گرما خراب شود بنابراین اگر خودرویی بلافاصله پس از تحویل به مشتری خراب می‌شود بیانگر سوء عملکرد خودروسازان در این زمینه است.
وی افزود: متأسفانه خودروسازان بزرگ بیشتر علاقه به تولید محصول با هر کیفیتی و فروش آن به مشتری دارند تا اینکه به فکر تحویل خودروی با کیفیت به خریداران باشند.
جعفری با بیان اینکه ریشه این مشکلات به انحصاری بودن بازار خودروی ایران باز می‌گردد، تصریح کرد: امیدواریم شورای رقابت به عنوان متولی بازارهای انحصاری با ایران خودرو و سایپا برخورد کرده و با جریمه مالی، آنها را وادار به رفع مشکلات کیفی محصولات تولیدی کند.