kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۰۷۸
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹
یک مسئول:

همه ذخایر برفی تهران آب شده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران از اتمام همه ذخایر برفی پایتخت خبر داد.

خسرو ارتقایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: به دلیل بالا رفتن دما در کشور در برخی سدها میزان دما تا دو درجه نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است که این مسئله پیامدهای خوبی را به همراه نخواهد داشت.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در خصوص ذخایر برفی نیز گفت: در حال حاضر هیچ ذخایر برفی وجود ندارد و ایستگاه‌ها در حال حاضر فاقد برف هستند و از آنجایی که تمامی ایستگاه‌ها تا آخر فروردین ماه اندازه‌گیری می‌شوند طبیعی است که تاکنون برف آنها تمام شده باشد.
به گفته ارتقایی در فصل زراعی میزان نیاز باغات و زراعت به آب بالا می‌رود و همچنین میزان برداشت از بالا دست سدها نیز افزایش پیدا می‌کند مثلا در رودخانه جاجرود فشم میگون که منطقه شهری و روستایی است و حتی در سد امیرکبیر، جاده چالوس، که مصرف باغات و کشاورزان زیاد است میزان مصرف آب افزایش می‌یابد که این مسئله نیازمند تدابیری در خصوص بهینه سازی مصرف آب است.
وی ادامه داد: علاوه بر این در پایین دست به دلیل مشکلاتی که در کشاورزی دشت ورامین وجود داشت مجبور شدیم برای دومین بار در سال جاری مقداری رهاسازی آب را در منطقه ورامین پاکدشت ایجاد کنیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه برای تامین آب ورامین از آب سد استفاده شده است، اظهار کرد: با وجود اینکه این مسئله درست نبود اما نمی‌توانستیم نسبت به وضعیت کشاورزی و تامین آب آنها بی‌تفاوت باشیم.
ارتقایی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 50 میلیون متر مکعب آب از طریق سد کرج و شهریار و دشت ورامین پاکدشت برای بخش کشاورزی تامین شده است.