kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۹۱۸
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۴
واشنگتن:

تحریم‌های ضدتروریسم ایران دست‌نخورده می‌ماند

هماهنگ‌کننده ضدتروریسم وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد که هیچ یک از تحریم‌های مربوط به آنچه که حمایت ایران از تروریسم خواند، بعد از توافق هسته‌ای احتمالی ایران و ۱+۵ لغو نمی‌شود.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه سیاست‌های خصمانه خود و در ادعایی واهی در تازه‌ترین «گزارش سالانه تروریسم» که روز جمعه منتشر کرده ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرده است.
به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود که به مسئله مبارزه با تروریسم جهانی می‌پردازد ایران را به ادامه حمایت از گروه‌هایی که واشنگتن آنها را تروریست می‌خواند متهم کرده است.
در این گزارش ادعا شده است: ایران در سال 2014 به حمایت و مسلح کردن حماس در غزه و حزب‌الله در لبنان که اسرائیل را در یک سال گذشته هدف قرار داده‌اند، ادامه داده و از فعالیت‌های محدودی در آفریقا،‌ آسیا، آمریکای لاتین و برخی گروه‌ها در خاورمیانه حمایت کرده است.
وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه گزارش خود به حمایت ایران از دولت عراق و سوریه برای مقابله با گروه‌های تروریستی اشاره کرده و مدعی شده است که این اقدامات تروریستی است.
نکته مهم‌ این گزارش آن است که در لیست حامیان تروریسم همچنان نام کوبا وجود دارد که دروغ بودن ادعای تغییر در رفتار آمریکا در قبال این کشور را نشان می‌دهد.
در همین ارتباط تینا کیداناو» هماهنگ‌کننده ضدتروریسم وزارت خارجه آمریکا همزمان با انتشار گزارش سال 2014 تروریسم، گفت هیچ‌یک تحریم‌های مربوط به آنچه وی حمایت ایران از تروریسم خواند، پس از توافق احتمالی هسته‌ای برداشته نمی‌شوند.
وی در خصوص اهمیت مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ مدعی شد : ما فکر‌می‌کنیم که دنبال کردن مذاکرات ضروری است اما این به این مفهوم نیست که ما چشم خود را به آنچه که ایران بعنوان حامی تروریسم انجام می‌دهد، می‌بندیم. ما تحریم‌هایی را علیه ایران به ویژه در زمینه مسائل مربوط به ترویسم داریم. این تحریم‌ها تغییری نمی‌کند بنابراین این مسائل تنها به واسطه مذاکرات هسته‌ای که با آنها داریم، تغییر نمی‌کند.
وی تصریح کرد که در صورت توافق جامع هسته‌ای ایران و ۱+۵، سپاه از لیست تحریم‌های آمریکا خارج نمی‌شود و تأکید کرد: ما قصد نداریم هیچ یک از تحریم‌های مرتبط با تروریسم را لغو کنیم زیرا نگرانی‌ها در خصوص این مسئله همچنان باقی است.