kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۸۹۶
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام کرد

اجرای طرح «ضیافت الهی» و «نشاط معنوی» در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان در سراسر کشور

در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان طرح نشاط معنوی از 27 خرداد تا 15 مرداد ماه سال جاری در 1446 امامزاده و بقاع متبرکه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان مطلب فوق و با اشاره به اینکه براساس ثبت‌نام‌های صورت گرفته تاکنون 120 هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند گفت: این طرح، امسال برای پنجمین سال متوالی با هدف تقویت باورها و اعتقادات دینی نوجوانان و جوانان و همچنین ایجاد فضای معنوی، ارتقای سطح معرفتی و معارفی و ایجاد فضای نشاط همراه با معنویت برگزار می‌شود. وی با اشاره به حضور 576 دانشجوی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در این طرح افزود: «روحانیون حاضر در این طرح دوره‌های مختلف تربیت مربی و دیگر دوره‌های مورد نیاز را سپری کرده‌اند و در این طرح با سرفصل‌های متنوعی مثل کلاس‌های معارفی، بیان احکام، کلاس قرآن و برنامه‌های تفریحی، ورزشی و اردویی برای شرکت‌کنندگان دارند.
حجت‌الاسلام شرفخانی با اشاره به چاپ 5 کتاب آموزشی برای سه مقطع مختلف تحصیلی در طرح نشاط معنوی خاطرنشان کرد:‌کتا‌ب‌هایی تحت عناوین الف، با تا خدا، سی‌نشانه یک راه، نردبان و پرتگاه‌‌ها و پسران آسمان و دختران آسمان نیز برای آشنایی نوجوانان و جوانان با مسائل اعتقادی چاپ و به صورت کارگاهی به بچه‌ها آموزش داده می‌شود.
وی گفت: طرح ضیافت الهی هم در 2100 امامزاده و بقعه در سراسر کشور برگزار می‌شود که در این طرح برنامه‌های مختلفی از جمله سخنرانی، جلسات پرسش و پاسخ و خیمه‌های معرفت اجرا می‌شود.
وی افزود: در 899 امامزاده و بقعه جلسات تفسیر قرآن، در 1446 امامزاده برنامه ترتیل‌خوانی و در 1700 امامزاده نمایشگاه سبک زندگی اسلامی برگزار می‌شود.
همچنین حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف هم با اشاره به برگزاری محافل متعدد انس با قرآن‌کریم گفت: امسال 12 قاری مصری و تعدادی از قاریان برجسته کشورمان در ماه مبارک رمضان در محافل متعدد به تلاوت آیات قرآن کریم می‌پردازند.»
حجت‌‌الاسلام حسینی گفت: امسال 500 محفل قرآنی در سراسر کشور برگزار می‌شود و ما امیدواریم با انقلابی که در محافل قرآنی صورت می‌گیرد، تاثیرات عمیقی در رفتار و گفتار مردم داشته باشد لذا محافل قرآنی باید به عنوان یک جُنگ قرآنی هدفمند در کشور برگزار شود، در ضمن در 524 بقعه و امامزاده نیز محفل انس با قرآن نیز برگزار می‌شود.