kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۸۹۰
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱

لابی انتخاباتی دموکرات‌های آمریکایی با ستارگان هالیوود(اخبار ادبی و هنری)

یک سال مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، سران کاخ سفید بار دیگر دست به دامان هالیوود شدند.

روابط سیاستمداران آمریکایی با هالیوود، همواره سوژه رسانه‌های غربی بوده است. چندی پیش بود که ویکی لیکس، اسنادی را در رابطه با بهره‌بری از هنرمندان هالیوود برای حمایت از رژیم‌صهیونیستی منتشر کرد. بخشی از این اسناد، به زبان فارسی ترجمه و در منابع خبری داخلی نیز منتشر شدند. در همین رابطه فعالیت لابی حزب دموکرات آمریکا با اهالی هالیوود برای انتخابات سال آینده در این کشور نیز آغاز شده است. چنان که باراک اوباما، رئیس دولت آمریکا پنجشنبه گذشته پس از سخنرانی خود، با«استیون اسپیلبرگ»، کارگردان یهودی هالیوود و یکی از حمایت‌کننده‌های اصلی رژیم صهیونیستی در هالیوود و همچنین «جفری کاتزنبرگ»، رئیس یهودی کمپانی انیمیشن‌سازی «دریم ورکس» که هر دو از حامیان «اوباما» در دو انتخابات قبلی ریاست‌جمهوری بوده‌اند، به دور از چشم رسانه‌ها، دیدار کرد.
براساس گزارش فارس، روز بعد نیز هیلاری کلینتون در ضیافت عصرانه‌ای که در منزل «توبی مگوآیر»، بازیگر فیلم «مرد عنکبوتی» و همسرش جنیفر میر به منظور جمع‌آوری کمک مالی برای حزب دموکرات برگزار شده بود، حضور می‌یابد. در این مراسم بازیگرانی چون لئوناردو دی‌کاپریو، الیزابت بانکز، سیا فرلر، خواننده، هاوارد گوردون، تهیه‌کننده سریال «هوملند» و کلی بوش تهیه‌کننده هالیوودی نیز حضور داشته‌اند.
هیلاری کلینتون در این مراسم حدود 30 دقیقه سخنرانی کرد که در بخشی از سخنانش خطاب به حضار گفت: برای اینکه بتوانم به مردم انگیزه کافی بدهم و به‌گونه‌ای برای آنها الهام‌بخش باشم به کمک صنعت سرگرمی هالیوود نیازمندم.