kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۸۷۰
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵

حوادث کوتاه از کشور

برخورد مرگبار دو خودرو
کرمانشاه - ایرنا: مدیر روابط عمومی مرکز فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: 4 نفر بر اثر سانحه رانندگی در جاده شهر بیستون به شهرستان سنقروکلیایی جان باختند.
اکبر آزادی افزود:‌ این تصادف در اثر برخورد بین یک دستگاه پراید و یک دستگاه پژو روی داد.علت وقوع این حادثه اعلام نشده است.
سوانح رانندگی در محورهای زنجان
زنجان- واحد مرکزی خبر: رئيس پلس راه استان زنجان گفت: بامداد روز شنبه بر اثر واژگونی یک دستگاه پاترول در محور زنجان - گاوازنگ، یک نفر در دم فوت کرد و 2 نفر دیگر هم زخمی شدند.
سرهنگ شیرمحمدی علت این حادثه را ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه و استفاده نکردن از کمربند ایمنی اعلام کرد، وی افزود: سانحه دوم هم دیشب بر اثر واژگونی یک دستگاه پراید در محور زنجان - تهران رخ داد که بر اثر آن 2 نفر جان باختند و یک نفر هم راهی بیمارستان شد.
شیرمحمدی، علت این حادثه را ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام کرد.
سقوط بالابر جان 2 نفر را گرفت
کرج - واحد مرکزی خبر: بر اثر سقوط بالابر 2 نفر در کرج جان خود را از دست دادند. معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز گفت: این حادثه عصر روز جمعه در منطقه 45 متری گلشهر کرج در یک ساختمان در دست ساخت رخ داد.
آرش رحمت افزود: در این حادثه 2 مرد 45 و 50 ساله از بالابر (آسانسور) ساختمان استفاده کردند که بالابر از طبقه پنجم سقوط کرد و حادثه‌دیدگان قبل از رسیدن آمبولانس‌های مرکز فوریتهای پزشکی جان باختند. وی یادآور شد: کارشناسان در حال بررسی علت حادثه هستند.
برق کولر جان سارق را گرفت
زاهدان - واحد مرکزی خبر: سارقی که برای دزدیدن کولر به بالای پشت بام مغازه‌ای در زاهدان رفته بود بر اثر برق‌گرفتگی جان باخت. به گفته منابع محلی این سارق 30 ساله که قصد سرقت کولر یک مغازه پارچه‌فروشی را در بازار زاهدان داشت در اثر بی‌احتیاطی و ناآشنایی با سیستم‌های برقی دچار حادثه شد.
صاعقه در خاش حادثه آفرید
زاهدان - واحد مرکزی خبر: صاعقه در ایرندگان خاش یک کشته و 2 زخمی برجای گذاشت. به گزارش خبرگزاری صدا وسیما رئیس شورای بخش ایرندگان شهرستان خاش گفت: رگبار شدید روز جمعه در این بخش، طغیان رودخانه محلی و صاعقه را در پی داشت که بر اثر آن یک دختر 13 ساله جان خود را از دست داد.دادکانی افزود: در این حادثه، 2 پسر بچه نیز دچار برق‌گرفتگی شدند که پس از دریافت کمک‌های اولیه پزشکی سلامت خود را باز یافتند.وی ادامه داد: 20 راس گوسفند نیز بر اثر صاعقه تلف شدند و به زمین‌های کشاورزی روستای زیان‌کوه خساراتی وارد آمد.
تویوتا کمری به موتورسیکلت زد
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان نائین گفت: روز جمعه در پی کسب خبری مبنی بر برخورد یک دستگاه تویوتا کمری با یک دستگاه موتورسیکلت با 4 سرنشین در محور یزد - نائین عوامل گشت پلیس راه به همراه اکیپ‌های امدادی در محل حادثه حاضر شدند.
سرهنگ سوادکوهی افزود: در این حادثه راکب موتورسیکلت و 2 نفر از سرنشینان در اثر شدت جراحات وارده در دم فوت کردند و یک نفر دیگر از سرنشینان مجروح و به بیمارستان منتقل شد.
وی ادامه داد: برابر اعلام نظر کارشناس تصادفات پلیس راه علت وقوع حادثه بی‌احتیاطی راننده موتورسیکلت و ورود او به طور ناگهانی از محور خاکی به جاده آسفالت بوده است.
جسد نوزاد 3 ماهه در رودخانه
اهواز - واحد مرکزی خبر: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول دیروز گفت: صبح امروز پس از تماس کلانتری شماره 14 دزفول مبنی بر غرق شدن یک کودک 3 ماهه در رودخانه دز تیمی از آتش‌نشانان به منطقه علی‌کله این شهر اعزام شد. معظم‌فر افزود: این حادثه شب گذشته هنگام خوابیدن والدین این نوزاد در کنار رودخانه دز و غلطیدن نوزاد در رودخانه اتفاق افتاد.
وی ادامه داد: با تلاش ماموران امدادی و آتش‌نشانی صبح شنبه جسد نوزاد در رودخانه کشف شد.
10 هکتار جنگل طعمه حریق شد
نوشهر - خبرنگار کیهان: فرماندار بوشهر گفت: 6 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی و 4 هکتار از باغات حاشیه جنگل منطقه جنگلی دلم کجور طعمه حریق شد.محمدعلی قمی اویلی افزود: در این حادثه، آتش خسارت صد در صدی به عرصه‌های 10 هکتاری جنگلی و منابع طبیعی وارد کرد و باعث از بین رفتن گونه‌های درختی این منطقه شد. این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به کوهستانی بودن محل حادثه، امکان تردد خودروها برای اطفای حریق وجود نداشت و این آتش‌سوزی با بسیج نیروهای مردمی مهار و از گسترش آن جلوگیری شد.
96 راس دام در آتش سوخت
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان مریوان  از آتش‌سوزی در یک واحد دامداری خبر داد.
سرهنگ «حجت‌ الله پرویزی» افزود: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در یک واحد دامداری بلافاصله ماموران کلانتری 11 به محل اعزام شدند.وی گفت: با حضور ماموران در محل و به گفته حاضران یک واحد دامداری به دلایل نامعلومی دچار حریق شده و 96 راس دام (گوسفند و بز) تلف شده است.
مرگ کودک در استخر پرورش ماهی
ایلام- فارس: فرمانده انتظامی ایوان از غرق شدن کودک 10 ساله‌ای در استخر پرورش ماهی این شهرستان خبر داد و گفت: پدر رضا در کارگاه پرورش ماهی واقع در بخش زرنه شهرستان ایوان مشغول به کار بوده و رضا را برای تفریح و بازی به همراه خود برد اما غفلت از فرزندش حادثه‌ای ناگوار را رقم زد.
وی ادامه داد: رضا به دور از چشمان پدر برای بازی و سرگرمی به کنار استخر رفت و به داخل استخر افتاد.
وی ادامه داد: رضا به دور از چشمان پدر برای بازی و سرگرمی به کنار استخر رفت و به داخل استخر ‌افتاد و با توجه به نداشتن مهارت شنا غرق شد.
کشف احشام قاچاق در بیدستان
قزوین- فارس: فرمانده انتظامی شهرستان البرز گفت: ماموران کلانتری بیدستان شهرستان البرز حین کنترل خودروهای عبوری در جاده قدیم قزوین- کرج یک دستگاه کامیون حامل احشام را به منظور بررسی متوقف کردند.
ولی‌الله رسولی افزود: در بررسی ماموران از خودرو مشخص شد بار احشام که از استان اردبیل بارگیری شده، فاقد هرگونه مجوز حمل و دامپزشکی بوده که در این اقدام 84 راس گوسفند قاچاق کشف و با هماهنگی قضایی تحویل اداره دامپزشکی شهرستان البرز شد.
آتش‌سوزی در اراضی زراعی
سرویس شهرستانها: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر یک فقره آتش‌سوزی در روستای «برخوردار» دلفان، ماموران این فرماندهی بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند.
در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد 20 هکتار از مزارع کشت جو 2 کشاورز به دلایل نامعلومی دچار آتش‌سوزی شده است.
در ادامه آمده است، همچنین 15 هکتار از مراتع و اراضی جنگلی کوه‌های «سیاه چال» کوهدشت در آتش سوخت که با تلاش ماموران امدادی این آتش سوزی مهار شد.علت وقوع این حوادث در دست بررسی است.
تخریب مجتمع تجاری در دست احداث
ساری- خبرنگار کیهان: دادستان مازندران از تخریب یک موسسه غیرمجاز تجاری در ساری با حکم قضایی خبر داد.
جعفری گفت: مالک مجتمع بدون توجه به تذکرات جهاد کشاورزی اقدام به پذیره‌نویسی و اخذ پول از حدود 250 نفر کرده است. که این افراد می‌توانند به طرح شکایت کلاهبرداری اقدام کنند تا از طریق اموال توقیفی به بازپرداخت ودیعه آنها اقدام شود.