kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۸۶۵
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵
رئیس شعبه 54 تعزیرات حکومتی تهران خبر داد

قطعی شدن جریمه 9 میلیاردی شرکت آبلیموی دست‌چین

رئیس شعبه 54 اداره کل تعزیرات استان تهران گفت: رای پرونده شرکت تولیدی آبلیموی دست‌چین قطعی و این شرکت به پرداخت 9 میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد.

مرتضی خدایی گفت: پیش از این در آبان سال گذشته مقرر شد همه محصولات شرکت دست‌چین از جمله دادلی، گلدست و نوش‌آگین از سطح عرضه جمع‌آوری شود و به تبع آن سازمان استاندارد هم اعلام کرد این کالا نشان استاندارد ندارد و باید جمع‌آوری شود.
وی تاکید کرد:‌ اکنون که رای این شرکت قطعی شد فروش و عرضه این کالا ممنوع است و سازمان تعزیرات حکومتی با عرضه‌کنندگان این کالا برخورد جدی می‌کند.
خدایی افزود: سال گذشته که با این شرکت برخورد کردیم محصولاتی با نشان استاندارد توزیع می‌کرد که این نشان واقعی نبود و پس از آزمایش اقلام توزیعی نیز مشخص شد که این محصولات قابلیت مصرف انسانی ندارد و موادی شیمیایی است.رئیس شعبه 54 اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران در خصوص کارخانه‌ها و نشان‌های دیگر آبلیمو و آبمیوه نیز گفت: پرونده‌های زیادی از این شرکت‌ها هم اکنون در تعزیرات در حال بررسی است که برای بخشی از این شرکت‌ها هنوز رایی صادر نشده است و آزمایش‌های صورت گرفته حاکی از این است که این محصولات قابلیت مصرف انسانی ندارند.
خدایی افزود: این محصولات نه تنها آبلیموی ناخالص هم نیست بلکه آبِ لیمو نیست و فرآورده شیمیایی است.
وی گفت: قریب به اتفاق این کالاها با نشان استاندارد و مجوز بهداشت توزیع می‌شود.
گفتنی است چندی پیش مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در خصوص این موارد به سازمان استاندارد و دانشگاه‌های علوم پزشکی نامه‌نگاری کرده بود.